TOSSAL DE LA FEIXA o LES MUNTANYES NO 100 CIMS

Sembla molt obvi,  però no us penseu, hi ha cims de muntanya que no estan en la llista dels 100 cims i tenen l'encant de la muntanya de descoberta. Encara que la meva descoberta està recolzada per un track que trobo molt interessant. Em permeto fer alguna varietat però poca cosa i m'aporta nombrosa toponimia. Vaig agafar la idea quan vaig escalar la via Jaume Casellas on vaig trobar camins molt fressats que no sabia on anaven ni d'on venien. Avui em toca explorar.

Aproximació: Agafem la carretera de Coll de Nargó a Isona (L-11). En el km 37,1, abans d'entrar a l'estret del Codó, passem un pont i agafem un trencall a la dreta cap a Sallent. Als 3 km aproximadament aparquem en un revolt molt marcat a la dreta d'on surt una pista, aparquem.

VALORACIÓ: Superba si us agrada l'exploració i anar per terreny salvatge.

DIFICULTAT: Moderada, però cal tenir present que hi ha trams on anem sense sender. La pujada al Tossal de la Feixa

TEMPS: 4 hores 57 minuts

LONGITUD: 10,61 kilòmetres

Agafem la pista que surt cap al nord. Aviat entrem en un camp. Anem per la vora d'un camp d'ametllers. En l'extrem del camp s'inicia un sender que seguim.

23 min Coll de Massa (poc evident). Segons la cartografia ICC es travessat per un sender (caldrà anar un dia a posar-hi el nas). Continuem amunt.

Pujant al grau

45 min Grau. El camí girà a l'esquerra. Per la dreta va el sender que va a les vies d'escala de la dreta, tristament està més fressat que el nostre sender. En aquest punt cal estar atent. El camí va flanquejant per l'esquerra. Cal estar atent.

56 min El gir sembla que gira a la dreta per un camí fitat però nosaltres decidim - per ignorància - cap al pas de Rossa que ja albirem endavant. Recordeu el sender va per la dreta. Més amunt retrobem el sender que va arran de cingle.

1 h 07 min Balma al costat del cingle.

1 h 12 min Pas de Rossa (1213 m.), no veig un sender que davalla per l'altre vessant. Decideixo seguir per la carena cap a l'esquerra.

1 h 18 min Tossal del Pas de Rossa (1242 m.). Visió panoràmica excepcional. Al nord la serra de Sant Joan, la casa de Montanissell, el puig d'Espies, l'ermita de Santa Fe (proposta 1 - proposta 2). A l'est la serra de Turp. Al sud, la serra d'Aubenç, A l'oest les Setcomelles.

Intento continuar per la cresta amb passos exposats. Finalment veig que la cinglera no davalla cap a la Feixa de dalt, així que no té cap sentit continuar-la i tiro endarrere (11 min).

Retorno cap al pas de Rossa (1 h 23 min) i davallo pel camí de pujada.

1 h 25 min Abandono el camí de pujada i vaig a la dreta. Vaig sense sender, hi ha algun carrerany desdibuixat.

1 h 31 min Passo per la vora de l'Espluga de Rafel que està obrada. Està situada en la cinglera principal.

1 h 50 min Contrafort de la muntanya on s'inicia la feixa de Remolina (quota 1207 m.). Aquí comença una feixa estreta entre la paret a la dreta i el precipici a l'esquerra. Tram molt interessant. Personalment, per altres indrets que he conegut, són també anomenats Mal Pas. L'autor del track que porto dubta sobre on estaria aquest paratge.

2 h 07 min Nou contrafort on acaba la feixa de Remolina (o Mal Pas). Per aquí puja la via Jaume Casellas, primer contacte amb la zona. Ara el precipici desapareix, anem ben emboscats.

2 h 10 min Per la dreta, no s'arriba a veure si no estàs molt atent - a mi m'ho va marcar el GPS, s'obra una canal entre antics camps conreats amb marges. Pujada ferma. Arribem a una mena de coll. Hi ha tres pins pintats en vermell. Per un moment penso que trobaré el camí marcat, però no... a partir del tercer pi cal agafar una canal costerudissima on em vaig agafant pels pins i els boixos. Hi ha trams de mal passar.

2 h 36 min Surto a la carena que vaig seguint. En principi he d'emprar les mans, però després va suavitzant. En la part final hi ha una roca destacada.

2 h 46 min Arribo al Tossal de la Feixa (1324 m.). La visió no és tan destacada com la del tossal del pas de Rossa. Retorno pel mateix camí, per la carena, a la baixada pel bosc... baixo com bonament puc.

3 h 12 min Retrobo el camí de la Feixa. Vaig a la dreta.

3 h 49 min Bifurcació de camins. Recte continua fins al llogarret de Sallent. Anem a l'esquerra en un revolt ben tancat. El camí és veu prou fressat.

3 h 58 min A l'esquerra hi ha un parell de fites que indiquen el corriol que puja a la via d'escalada de Jaume Casellas.

4 h 12 min Sortim a una pista. A la dreta en queda cal Beltran. Anem a l'esquerra.

4 h 15 min Coll de Prat (886 m.). Deixem la pista i agafem un corriol descendent que surt del coll cap a llevant. El camí davalla decididament. Les fites ens ajuden a seguir el carrerany. Aviat arribem al fons del barranc que anem seguint. El barranc de les Costes per on anem, es veu descarnat de vegetació i té un curiós to rogenc.

4 h 32 min Arribem a una petita collada (798 m.). Aquí dubten entre seguir la barrancada o anar a cercar uns camps propers que ens duran a la carretera. Agafem aquesta segona opció però segurament ara seguiria la barrancada que al fons surt també a un camp i després fa cap a la carretera. Descrivim la primera.

4 h 38 min Sortim a la carretera. Passem prop de cal Pinyes, a la dreta.

4 h 50 min Fem cap a un rierol per on haguéssim baixat si enlloc de sortir a la carretera haguéssim anat per la barrancada.

4 h 57 min Aparcament.

Entrades populars d'aquest blog

WOW 16a CAMINADA POPULAR DE TUIXENT: ELS EMBOSCATS

L'IMPRESSIONANT CAMÍ D'ALINS A TOR

PELS CIMS OBLIDATS: TUC DE SABURO

DOCUMENT: NOVETAT SUPERBA SOBRE EL LLISTAT PRESONERS SEU VELLA

FUGIR DEL PARC D'ATRACCIONS: ITINERARI PEL PONT DEL CLOP

PELS EMBOSCATS DE TUIXENT (preparant la Caminada Popular de la Festa Major)

ELS EMBOSCATS DE TUIXENT: ESPLUGA DEL SOLA - ESPLUGA DEL QUICO - CABANIL

L’AVET MONUMENTAL DEL BARRANC DE LA FOU, AL VESSANT AMAGAT DEL CADI

MERAVELLA GEOLÒGICA: ARCS DE L'ARRIU MALO (BERET)

PREPARACIÓ SORTIDA TRAVESSA PIRINENCA: HOSPITAL DE BENASC - COLL DELS ARANESOS - REFUGI D'ARTICA DE LIN - COLL DE TORO - HOSPITAL DE BENASC