CAMINANT PER L'ILLA DE MALTA

La família ha decidit anar a fer turisme a l'illa de Malta. Com altres vegades volia aprofitar els matins per anar a fer muntanya, però la muntanya més alta és Ta'Dmejrek de 253 metres. S'arriba en cotxe al cim. La veritat és una illa on poca cosa es pot fer a nivell excursionista però m'he dedicat a voltar per la vora del poble de Marsaskala, que era on estava allotjat, en l'extrem meridional  i he voltat per tots els costats i volia escriure les meves experiències. 

Malta és una mixtura perfecta entre la cultura àrab/africana i la cultura europea/anglesa. Tot està net, ordenat i educat com al nord però té aquell contrapunt de gent agradable, servicial, festiva com al sud.

Primer consell: No aneu a l'estiu si no voleu caminar amb 40 graus de calor xafogosa. Perquè ho entengueu millor és la calor de Lleida amb la xafogor de Barcelona. Jo he hagut de matinar a primer hora del dia i aturar-me quan ja començava a picar el sol. Millor anar-hi a la primavera i a l'octubre.

La gent és, genèricament, amable. Tothom parla en anglès i maltés que té més d'àrab que de llatí. La toponimia és força complexa de recordar. En les guies diuen que parlen italià però no es gaire real. Com a curiositat, vaig entrar a una finca particular i en va veure el propietari. Pensava que em cridaria, però ben al contrari em va indicar el millor camí.

No hi ha camins senyalitzats, si més no pels meus contorns, però amb l'ajut d'un mapa es pot idear bons recorreguts. Principalment, anava arran de costa i tornava per l'interior.

Per últim, cal que us adoneu de la quantitat de torres de guaita, torres defensives. fortificacions i nius de metralladores que hi ha per tota l'illa. Ens demostra que la història de la illa ha estat molt convulsa amb freqüents enfrontaments.

Itineraris fets (cliqueu damunt per veure descrita l'excursió):

De Marsaskala a Marsaxlokk. Anada per la costa i tornada per l'interior.

De Marsaskala al forti de San Leandru: Anada per la costa i tornada per l'interior.

De Marsaxlokk a Bizerbbuga: Anada per la costa i tornada per l'interior.

Pels turons de Marsaskala.

Hi ha un circuit clàssic excursionista que és la circular de l'illa de Comino, però cal fer-la quan no faci tanta calor.

Comentaris