CONTINUANT PER LA COSTA MALTESA: DE MARSAXLOKK A BIZERBBUGA

Segueixo la tònica de les sortides anteriors (veure entrades anteriors). Em trasllado fins a Marsaxlokk, un poble mariner, i vaig seguint la costa fins arribar a un altre port de Bizerbbuga, una bella forma de
descobrir l'illa.

FITXA TÈCNICA

VALORACIÓ: Proposta entretinguda per descobrir aspectes inèdites de l'illa de Malta.

DIFICULTAT: Baixa.

TEMPS: 1 hora 32 minuts.

LONGITUD: 7 km

DESNIVELL: 40 metres

Descripció de l'itinerari:

Surto per la vora del port de Marsaxlokk amb força moviment mariner. Els diumenges es celebrar un popular mercat local que no us hauríeu de perdre.

9 min Surto del nucli de Marsaxlokk. Travesso un polígon i arribo a la costa.

22 min Arribo al castell de San Lucas (Lucjan), envoltat per un profunda fossa. Dalt hi ha unes torres de comunicació que reaprofiten la construcció. Veig uns treballadors descansant. No goso preguntar si puc entrar-hi. En la cruïlla que hi ha davant del castell dubto quin camí agafar. Primer agafo el que surt recte (5 minuts no inclosos) però veig que és més interessant el que passa més prop del mar. Estic en una zona força industrial.

28 min Entro al nucli costaner d' Il.Qajjenza.  Passo pel seu passeig marítim.

43 min Arribo al poble de Bizerbbuga i retorno. Abandono momentàniament el passeig marítim per pujar a l'ermita de sant Jordi (Gorg). Veig que dalt hi ha el jaciment de Borg in-Nalur però està tancat l'accés. Baixo cap a la costa.

50 min Retorno al passeig marítim que abandono per l'esquerra per endinsar-me pel barri d'Il.Qajjenza, però no trobo com abandonar el camí que cerco i he de tornar a la platja.

1 h Torno a intentar-ho i surto amunt. Passo per un carrer encarat al nord. Estic buscant qualsevol camí que marxi cap a ponent (seria més fàcil retornar pel camí d'anada). Tots els camins són privats.

1 h 14 min Trobo un camí que em permet anar a l'oest.

1 h 19 min Surto a una carretera que ve del castell de Sant Lucas. Vaig a l'esquerra.

1 h 22 min Surto a una cruïlla. Veig un sender que surt pel centre. Es una bona drecera.

1 h 24 min Arribo al poble de Marsaxlokk on trobo un carrer que em duu al centre de la vila on tinc el cotxe aparcat.

1 h 32 min Faig cap a l'aparcament on he començat la travessa.

Per obtenir el track:

Powered by Wikiloc

Comentaris