DE MARSASKALA AL FORTÍ DE SAINT LEANDRE


Ahir vaig anar cap al sud (Punta de Munxa - Marsaxlokk), avui aniré cap al nord seguint la mateixa trajectòria. Anada per la vora de la platja i tornant per l'interior.

FITXA TÈCNICA

VALORACIÓ: Proposta entretinguda per descobrir aspectes inèdites de l'illa de Malta.

DIFICULTAT: Baixa.

TEMPS: 1 hora 48 minuts.

LONGITUD: 8,8 km

DESNIVELL: 80 metres

Descripció de l'itinerari:

Sortim del port de Marsaskala que anem seguint pel passeig marítim. Tram molt agradable, contemplant part del poble a l'altre costat de la badia.

21 min Arribem a l'extrem de la badia. S'acaba el passeig i s'inicia una ampla pista de terra.

31 min Cal estar alerta ja que per la dreta surt un corriol esborradís que ens duu 80 metres més enllà hi ha una esquerda que fa un forat que fa una mena d'olla que surt al mar. Només es pot submergir fent submarinisme. Abstenir-se fer-ho sense oxigen. Es tracta del Mini Blue Hole. Coordenades UTM: 33S  x=461129  y=3969979. Tornem a la pista i seguim enllà.

36 min A l'esquerra ens queda una torre de guaita tan habitual a Malta.

42 min A l'esquerra, arran de mar tenim un búnquer i una altra torre de guaita. Uns metres abans surt una pista amunt que seguim en pujada.

47 min Surto a una carretera asfaltada. A la dreta hi ha el fortí de Sant Leandre. Miro de visitar-lo però m'és impossible perquè està tancat. Diria que dins hi ha un ramat d'animals i uns gossos que m'intimiden. Està envoltat d'un profunda fossa. Retorno pel meu camí fins la cruïlla. Són 24 minuts opcionals. Vaig a l'esquerra.

1 h 12 min  Capella de Sant Nicolau bastida sobre el no res. Impressiona les seves formes ben escairades i treballades en la solitud de la planúria. L'entorn de Marsaskala està envolta de capelles com aquestes però aquesta de Sant Nicolau impressiona per la soledat de l'entorn i la seva grandiositat.

1 h 22 min Faig cap a la carretera. Davant tinc un sender de terra que segueixo però després em trobabaré amb el camí tallat i he de retornar a la carretera (10 minuts que no incloc en el temps del recorregut). Vaig carretera amunt, entrant a un barri d'Iz-Zongor que vaig vorejant per la dreta.

1 h 29 min A l'extrem del barri hi ha un camí que baixa directe a Marsaskala

1 h 33 min Arribo al poble. Vaig a visitar l'església. Personalment no m'agrada l'interior sense valor per la meva apreciació personal. De totes formes cal entrar-hi per veure-ho i opinar. Tot depèn del modes temporals de gustos. Cal destacar el campanar ben alt... té un caire que em recorda a Sant Marc de Venècia. Des de les alçades locals he pogut veure cúpules destacades en el paisatge.

1 h 48 min Arribo a l'indret on he començat la travessa. 

Per obtenir el track:

Powered by Wikiloc

Comentaris