PELS TURONS DE MARSASKALA


Tenía altres plans però el vehicle sembla que es volia resistir, així que he hagut d'improvisar un pla B que volta pels turons que envolten Marsaskala. Generalment en la part elevada trobo una capellán, d'estil clàssic i sever que poc m'agrada, però he d'entendre que les modes arquitectòniques van històricament canviant.

FITXA TÈCNICA

VALORACIÓ: Recorregut molt interessant. Improvisat però que em va permetre descobrir 5 capelles bastides en petits turons que envolten la vila de Marsaskala.

DIFICULTAT: Baixa.

TEMPS: 1hora 48 minuts

LONGITUD: 9,9 km

DESNIVELL: 100 metres

Descripció de l'itinerari:

Surto del port cap a l'esquerra. Abans de l'església agafo una carretera que surt a l'esquerra abandonant el mar cap a Il-Fgura.

8 min Abandono la carretera general i agafo una carretera més estreta que surt a l'esquerra, tot ascendint.

16 min Arribem al monument de les 3 Creus. Una metres més enllà hi ha una capellá. Agafem un trencall a l'esquerra. Encara amb el terreny asfaltar. Anem deixant diferents trencalls.

28 min Sortim a la carretera general a Marsaskala. Anem a l'esquerra cap a la localitat.

30 min Trencall cap al camp de futbol local. A l'esquerra queda un parc familiar. Pugem cap a una ermita que destaca dalt.

35 min Capella de Sant Antinin. Entorn ben arranjat amb unes grades. Anem per un camí asfaltat a l'esquerra.

38 min Fem cap a un camí més rellevant que seguim.

46 min Travessem la carretera a If-Zejtun. Continuem recte.

48 min Capella de Santa Maria. Continuem per l'esquerra.

1 h 02 min Capella de Sant Nicolau. 4 capelles visitades. Anem a l'esquerra.

1 h 09 min Passem per la vora del jaciment de Tas-Slig. El recinte està tancat.


1 h 10 min Cruilla que davalla cap al poble de Marsaxlokk. Al costat veiem una altra capella que deixem al costat. Vaig per un corriol i he de passar per algun camp. Trobo un pagès que m'indica que per anar a Marsaskala el millor que puc fer és baixar on trobo un camí més important.

1 h 20 min Surto a un camí més important. De fet he sortit al camí que vaig seguir fa uns dies quan vaig anar de Marsaskala a Marsaxlokk. Tiro amunt.

1 h 22 min Abandono el camí que vaig seguir de Marsaskala a Marsaxlokk i em dirigeixo cap al mar.

1 h 25 min Surto a la platja de Sant Tomas o de Rihama (per on vaig passar a l'anada de Marsaskala a Marsaxlokk). Travesso la platja.

1 h 34 min Abandono el camí que vaig seguir l'altre dia i m'enfilo pels carrers de Marsaskala, cercant ja l'ombra.

1 h 48 min Arribo al port de Marsaskala on he començat l'excursió.

Per obtenir el track:

Powered by Wikiloc

Comentaris