PELS CIMS OBLIDATS: TUC DE SABURO

Crestejant
Hi ha cims imponents que queden darrera de gran muntanyes com en el cas del tuc de Saburó que resta amagat pel gran Peguera.

Dins de l'Acampada Social'24 que enguany es celebra a Senterada (80 participants) em proposen (o em proposo) fer un cim d'Alta Muntanya. Miro els cims que he fet a la capçalera de la Vall Fosca. Curiositat, els tinc tots fets menys el tuc de Saburó. Ja ho tinc clar.

Val a dir que el Tuc de Saburó, no és un cim fàcil. Cal fer grimpades obligades puntuals que ens exigeixen fer anar les mans i posa cura. No cal dur una corda si no pugem amb mainada o companys que tinguin problemes d'equilibri. També anotar que no es pot pujar al cim exacte ja que hi ha aquests està format per dues roques esbeltes que no es deixen escalar. Per la qual cosa cal considerar una altra roca plana que hi ha a l'esquerra amb una modesta fita on no us permetra ni fer una foto de grup amb comoditat.

VALORACIÓ: El túc de Saburó és el pic oblidat de la Vall Fosca. Per aquest motiu cal anar-hi i fruir de la seva ascenció.

DIFICULTAT: Moderada encara que hem de tenir present que hi ha passos obligats que ens exigeixen fer anar les mans.

LONGITUD: 12 km

TEMPS:  5 h 50 minuts

Sortim de l'estany Gento (2154 m.) per l'esquerra, sense arribar estrictament a l'estany Gento.

3 min Trencall a l'esquerra cap a la vall del Rus (vall de Boi). Nosaltres anem a la dreta, amunt. Cartell indicatiu en totes les cruïlles. Anem seguint les marques blanques i vermelels de GR.

25 min Deixem a l'esquerra el trencall a l'estany de Tort (Veure excursió al pic de Dellui i Mariolo).

54 min Agafem el trencall a l'esquerra i deixem el sender cap al refugi de la Colomina. Contornegem l'estany de Colomina i de Mar per l'esquerra.

1 h 22 min Pujada ferma vers el Portell de l'Os.

Descendent un dels passos compromesos

1 h 30 min Coronem el Portell de l'Os i fem cap a la conca de l'estany de Saburó .

2 h 04 min Assolim la Collada de Saburó (2668 m). entre el pic de Mainera i el de Saburó. Davant se'ns obra la vall de l'Estany Negre. Cerquem un corriol, fitat que s'enfila per l'esquerra. Cal fer una visió general de la nostra pujada per veure el punt dèbil de la muntanya.

Anem trobant passos intermitents que ens obligaran a fer anar les mans. Generalment pugem per la dreta de la carena. En la part superior passem al vessant de Peguera i finalment ascendim per la mateixa carena.
Amuntegat al cim

3 h 04 min Assolim al cim del tuc de Saburó, encara que estrictament no, ja que hi ha dues roques més altes més altes però acceptarem la roca plana que hi ha a l'esquerra com a cim. No podem fer ni la foto cimal de grup ja que no hi cabem tots.

Retornem pel camí de tornada, encara que agafo la drecera del Refugi de la Colomina que no havia fet mai però la veritat no la veig gaire interessant ja que baixa molt directa amb passos poc evidents. Temps total: 5 h 50 min

Entrades populars d'aquest blog

WOW 16a CAMINADA POPULAR DE TUIXENT: ELS EMBOSCATS

L'IMPRESSIONANT CAMÍ D'ALINS A TOR

DOCUMENT: NOVETAT SUPERBA SOBRE EL LLISTAT PRESONERS SEU VELLA

FUGIR DEL PARC D'ATRACCIONS: ITINERARI PEL PONT DEL CLOP

PELS EMBOSCATS DE TUIXENT (preparant la Caminada Popular de la Festa Major)

PREPARACIÓ SORTIDA TRAVESSA PIRINENCA: HOSPITAL DE BENASC - COLL DELS ARANESOS - REFUGI D'ARTICA DE LIN - COLL DE TORO - HOSPITAL DE BENASC

ELS EMBOSCATS DE TUIXENT: ESPLUGA DEL SOLA - ESPLUGA DEL QUICO - CABANIL

L’AVET MONUMENTAL DEL BARRANC DE LA FOU, AL VESSANT AMAGAT DEL CADI

MERAVELLA GEOLÒGICA: ARCS DE L'ARRIU MALO (BERET)