CADENES A L'AGULLA DEL CODÓS

Avui he hagut a anar a Ponts a mirar de solucionar un problema amb el GR3.
Quan baixava cap a Lleida he tingut temps de para-me a Artesa de Segre a mirar l'agulla del Codós que fa temps que m'atreia. És una formació rocosa, molt evident, que hi ha sota del Castellot - Sagrat Cor - d'Artesa. A dalt hi destaca una alterosa estelada.
Per arribar-hi he agafat el primer entrant del poble abans del pont sobre el barranc del Senill i he anat a sortir a un grup de cases noves on he aparcat i he tirat amunt.

Darrer tram de cadenes.
Encara que si torno pujaré pel carrer de Sant Jordi i seguir per una pista que surt del poble. No crec que passi molt lluny de la casa de l'Emma.
Un cop al peu de l'agulla cerco una forma fàcil de pujar i una possible via d'escalada. Per darrera trobo una cadena, relativament nova. Seran uns 10 metres que puja fins una mena de collet on hi ha un altre tram de cadena, ara més dreta que en uns 5 metres em deixa dalt del cim (413 m.). M'ha agradat, potser la propera vegada que hi aniré serà a escalar.