23na CAMINADA POPULAR VALL DE LORD: DE GUIXERS A LA CORRIU

Un any més coincidint amb el dissabte de setmana santa l'A.E. JA ARRIBAREM- CLUB munta la Caminada per la Vall del Lord on ja anys que la colla de Tuixent no faltem (si no plou, clar). Ja porten 23 edicions.
Hi anem perquè està molt ben organitzada, perquè passa per indrets meravellosos i desconeguts i, sobre tot, perquè ens donen un bocata amb llonganissa per esmorzar que no se'l salta un torero. Ni la xocolata desfeta, ni el café, ni el gelat final.
De Tuixent hem anat: en Carles i la Luci de cal Farragetes, en Ramon i l'Antònia de cal Baciana (no sé el nom de la casa), el Joan de cal Pinyana, l'Elena i el Ramon de cal Fulgenci, la Montse de l'era del Paller de cal Polla, l'Anna, la Montse i jo de l'era del Cal Martí. 11 valents/es.
La descripció detallada de la sortida la trobareu al tríptic de l'organització.
A grans trets vam sortir de Valls (Guixers). Un extens prat acollia els vehicles dels 1573 caminadors/es i l'organització. Vam tenir problemes a la tornada per recordar on estaven aparcats els cotxes de tants que n'havia.
Vam passar per meravelloses cases pairals com cal Coromines, cal Sant Cebrià i casa del Puit (on ens van donar la xocolata desfeta). Ara ens toca sirgar de valent per una ferma pujada per la canal del Puit que era un tram de camí nou que havien netejat els organitzadors. Eren pràcticament tres-cents metres de desnivell.
Assolim la carena de la serra de Guixers i la Portella ens permet endinsar-nos en la Corriu amb un altre reguitzell de belles masies. A l'indret dels Aurons esmorzem i la colla es reagrupa una mica.
Passem per la font de Marginedes, cal Peraire. Anem per algun tram asfaltat.
Arribem a ca l'Andreu amb l'esglesiola de Sant Martí en el cor de la Corriu. Ara prenem el camí que baixa al molí de La Corriu en el riu de l'Aigua de Valls.
El café. amb gotes per qui vulgui, ens el donen a Santa Eulàlia.
Vaig cap el riu de l'Aigua de Valls i trobem algun tram un xic exposat ja que és molt pendent però cal anar un xic alerta. Un cop superada la resclosa del riu, on ens donen el gelat de llimona, hem de creuar el riu saltant per unes pedres que acaben un xic molles.
Ara només ens queda baixar per la vora del riu fins arribar a la carretera asfaltada i arribar a la Casanova de les valls on hem començat la caminada.

Dificultat: Mitja. Crec que sense el rastre i la senyalització poc costar una mica de seguir.
Desnivell:  480  m.

Distància: 14.2  km.
Temps: 3 hores 40 minuts.