SORTIDA EN AUTOCAR: JUGANT ENTRE EL SOLSONÈS I L'ALT URGELL

Avui em tocava tornar a organitzar una sortida amb autocar del CEL. Vaig decidir portar-los de nou cap a casa, Tuixent, doncs tinc el convenciment que és un indret poc conegut a les Terres de Lleida.
Hem iniciat l'excursió a Coll de Port que és un emplaçament ideal. El nom original era coll de Port del Comte doncs era el pas més accessible per travessar el Port del Conte. Ja que fem una travessa en autocar és millor començar dalt i anar baixant.
D'aquí agafo el camí cap a les Collades. Inicialment tenia previst anar fins a la serra del Verd però em va sortir una proposta massa llarga.
Així que vaig decidir escurçar-la baixant de les Collades a la Plana passant per la font d'Amunt, Excursió que vaig fer a setmana santa per tenir clar l'enllaç amb la pista que davalla de les Collades. Per cert el nom de les Collades no el trobareu als mapes doncs encara no està recollit però per la gent de Tuixent és molt clar on és. Són els collets que hi ha abans de la serra del Verd.
No crec que calgui fer la descripció de l'itinerari de forma exhaustiva doncs d'alguna forma en les dues excursions anteriors ja està pràcticament tot descrit.
Volia pujar a la Roca d'en Carbassa però estava venint un front de pluja i ja n'hi ho vaig plantejar. De les Collades vam baixar per les llaçades que fa la pista forestal. Els vaig explicar com maniobrava el camió de la fusta que havia de fer els revolts marxa en darrera per poder maniobrar. El trencall a la font d'Amunt encara està marcat per la cinta i una fita. El corriol després de la font potser no és gaire evident però es pot seguir amb relativa comoditat fins la Plana encara que aquí es van fer dos grups doncs uns s'endarrereixen.
Baixem pel camí vell de la Plana. Sembla que l'hagin repintat de nou doncs es veu molt bé el color vermell. Està prou fressat encara que hi ha sempre els dubtes amb els rosecs de baixar troncs.
En arribar a la pista tinc la disjuntiva d'anar directe pel camí de la Plana a la Palanca de la Plana - camí mig perdut - o fer el tomb pels Planells de Sastró. Finalment decideixo anar als Planells doncs és més còmode. Com és més llarg sé que ens agafarà la pluja. Així serà. Uns 5 minuts abans d'arribar al bar del Farragetes ens agafa l'aigua.
Ja tenim una altra excursió feta encara que aquesta vegada només han vingut 35 excursionistes.

Comentaris