IVa TROBADA TRANSFRONTERERA AL COLL DE MALREM

Avui hem fet la trobada transfronterera que fem cada anys amb els senderistes francesos, encara que enguany els francesos - molt informals - no s'han presentat a la frontera. Però si que una seixantena de senderistes catalans ens hem trobat al coll de Malrem per on passa el GR.83 transfronterer i ens hem passat una bona estona.
Valoració: Excursió curta, del tipus social. On hem parlat més que fer anar les cames.
Desnivell:  600 metres
Temps total: 3 hores 15 minuts.
Descripció de l'itinerari (segons temps de l'organització):
Sortim del bell llogarret de Beget (586 m.). Segurament guanyaria el premi al poble més bonic del nostre Pirineu doncs totes les seves cases han estat arranjades amb pedra i mantenint l'estil de muntanya. La seva església sota l'advocació de Sant Cristòfol i el seu altiu campanar - que em recorda els de la vall de Boi - reforcen aquesta modesta opinió meva del poble més bonic del Pirineu. La circulació rodada està restringida en el nucli i cal aparcar a l'entrada. Avui l'aparcament està abarrotat d'excursionistes de la FEEC.
Pugem pel GR 83 fins al mirador de Puigmal amb una bella panoràmica vers el poble. Hem pujat per un camí empedrat amb marrades que ajuden a guanyar alçària amb facilitat.
1 h Coll de Golfreu (969 m.). Al costat hi ha un oratori dedicat a Sant Antoni. Hem sortir a una pista que ara travessem i agafem una que puja amunt.
1 h 22 min. Cingle Blanc. Deixem la pista i enfilem un sender que puja a mà dreta. Passem per algun faig prou interessant per la gent d'interior.
1 h 44 min. Arribem al coll de Malrem (1133 m.) en la línia fronterera francesa. Fem el dinar i la FEEC fa un parlament, el qual tristament ens perdem doncs ens hem arrecerat del vent i només hem pogut assistir al final de l'acte.
Molt bon ambient, acabem de dinar. El Paulino ha portat vermut (blanc i negre), melò, figues, tot tipus de fruita ... i una pedra.
Després de dinar, avall i cap a casa.