LA VIDA TE DA SORPRESAS: EL BARRANC DE LA CONQUETA

Fa un parell de mesos estàvem esmorzant al bar de Camarasa quan va venir un muntanyer i em va preguntar si era en Joan Ramon. Em vaig quedar sorprès i vam començar a parlar de muntanya... allò d'on aneu i on anem. Al final em va comentar que havien equipat amb cadenes un barranc prop de Santa Linya i que me'l recomanava encara que havia d'esperar que estigués sec.
Avui ens hi em posat i com diu la cançó de la Plateria: "La vida té da sorpresas...". El barranc de la Conqueta no és el màxim, però si que és un recorregut diferent, salvatge ... com deia a una amiga: - Quan era jove vaig fer els camins normals i ara em toca fer els diferents....
Valoració: Excursió aventurera força interessant.
Dificultat: Baixa. La principal dificultat molt puntual és el garric i algun esbarzer.
Desnivell: 275 mtres.
Temps:3 hores 17 minuts.
Itinerari circular
En el km. 3 de la carretera que va de les Avellanes a Santa Linya (LV-9042)hi ha un camp de futbol on aparquen els escaladors. Aquí deixem nosaltres el cotxe.Ens encarem cap al corral de Bepo i uns metres més enllà trobem una pista que seguim a la dreta.
7 min. Surt a la dreta un camí carreter que dona l'entrada al barranc de la Conqueta. Aviat s'acaba el camí i anem seguint el barranc que resta encaixonat.
17 min. Trobem el primer tram de cadena. Són uns dos metres i mig que es supera amb facilitat,  crec que no em vaig arribar a la cadena. Però és una cadena necessària. Coordenades UTM:31T  x=315777  y=4644105
Dir que un barranc és salvatge es pot entendre que és genuí, però de vegades, també vol dir que hi ha molta vegetació... Una cosa porta l'altra.
36 min. Uns esbarzers ens impedeixen arribar al segon ressalt. Cal dur els pantalons llargs i uns pals per fer-nos camí. Ara arribem al tram més compromès de tota la sortida.
Es tracta d'un primer tram de cadena. Potser uns 4 metres que ens duen a un ressalt on hi ha un arbust on ens hem d'agafar i després agafar-nos a un nou tram de cadena que hi ha a l'esquerra per sortir del cingle.
Coordenades UTM: 31T  x=315910  y=4644402
Un metres endavant trobem el tercer tram. Primer cal superar una tolla que té una mica d'aigua però ho superem fàcilment doncs hi ha unes pedres posades estratègicament - no sé que haguéssim fet amb més aigua - i en la part de dalt queda un nou tram de cadena d'uns tres metres però no gaire vertical.
Coordenades UTM: 31T  x=315894  y=4644450
43 min. Els trams més espectaculars del barranc ja s'han acabat, encara tindrem algun ressalt però poc rellevant. Anem seguin per la torrentera amunt. En la part tindrem algun dubte i abandonarem la llera momentàniament.
1 h 54 min. Sortim a la pista. A la dreta tenim la font d'Aimar, un paratge ben joliu. La pista continuaria fins l'ermita de Sant Marc però nosaltres no tenim necessitat d'arribar a la font sinó que anem a l'esquerra.
2 h 27 min. Abandonem la pista i agafem un trencall a l'esquerra. De fet nosaltres vam agafar un camí carreter que està obrint una màquina però acaba en un camp i vam anar a la dreta entre coscoll encara que no vam anar tant malament com en algun moment vaig pensar. El darrer tram és força dreta.
2 h 43 min. Fem cap a una pista que seguim a l'esquerra.
2 h 51 min. Nova cruïlla. Anem a l'esquerra. Davant tenim l'imponent mas del Garrover.
3 h. Passem per sota d'una línea elèctrica. Hi han fet un petit tallafoc i també es podria baixar per aquí doncs quan hem anat per la pista a sant Marc també l'hem trobat.
3 h 06 min. La pista gira a la dreta i apareix la granja Esteve. Agafem un corriol que baixa vers un camp proper. Anem vorejant el camp a l'esquerra.
3 h 10 min. El camp queda tallat. Travessem una barrancada i aviat trobem un camí carreter que seguim.
3 h 14 min. Deixem a l'esquerra el camí per on hem anat aquest matí i que ens duia al barranc de la Conqueta.
3 h 17 min. Arribem al camp de futbol d'on hem començat la travessa.