PER LES VALLS DE LLAUSET I ANGLIOS I ASCENSIÓ AL PIC D'ANGLIOS

Ahir vaig anar amb la colla que organitzen les sortides del Camina dimecres. Són excursions prou interessants. Feien la tradicional volta per la vall de Llauset i d'Anglios que ja havia fet altres vegades però en sentit contrari al que jo faig. Han pujat al coll de Vallhibierna i després han baixat. Jo en lloc de fer aquesta alternativa he preferit encarar-me al pic dels Angliós. Fa uns anys vaig pujar al cim del Soubiron i ara pujo al seu complementari que em dona un bon coneixement de la zona.
També he pujat al pic de la Solana de Llauset... però sempre queden reptes que aquí no exposaré...
Faré només la descripció de l'ascensió al pic dels Anglios per no repetir les apreciacions que vaig fer en el seu moment.
Em situo en el coll dels Estanys (2509 m.) (que en un mapa castellà han traduit com el collado de los Ibones - quin morro) i trobo que hi ha un ramal del GR-11 que passa per la Renclusa (no ho sabia) i el vaig seguint amunt. En el mapa del refugi he vist que havia una cota de 2607 m. que té nom.
El pic d'Anglios des del coll homònim.
8 min. Abandono el sender i m'enfilo muntanya amunt. Tram pendent. En el tram superior hi ha un mur de roca tombada que m'exigeix posar cura però sense cap altra rellevància.
18 min. Assoleixo la cota 2607 m.. Veig que al costat hi ha el camí del GR cap a la Renclusa. La veritat és que aquesta ascensió no té interès doncs per darrera és pràcticament pla. Molt diferent és la muntanya que tenim davant. Impressionant. Un mur de pedra em barra el pas. Crec que ha de tenir un punt feble per pujar-hi. Vaig seguint el GR a l'esquerra (nord-oest).
26 min. Abandono el camí i m'enfilo muntanya amunt per una canal que potser en duu a la carena. Coordenades UTM: 31T  x=310608  y=4718893
Tinc sort, va pujant i flanquejant la paret per un ressalt, tipus feixa. Això en dic tenir sort. Poc després la muntanya esdevé un pedregar. Cal posar atenció en el pas per baixar. Pujada ferma.
41 min. Assoleixo el cim dels Angliós (2813  m.). Davant veig el cim de Soubiron que vaig coronar farà uns 7 anys. El dia està ennuvolat però veig el Vallihierna, el Russel, el tuc de Mulleres, el tuc de Feixant enllaçats amb una cresta que impressiona, els Bessiberris davant mateix ... Retorno pel mateix camí de la pujada sense desviar-me del GR fins al coll dels Estanys (1 h 13 min.).


Comentaris