CAMI DE RONDA (GR-92): DE ROSES A LA CALA MONTJOI I RETORN

No sóc home de mar, ni amant de la platja però he de reconèixer que caminar per les cales solitàries i sense gent m'encanta i en alguna ocasió banyar-me en les aigües netes té el seu encant. Estic a Roses i he decidit avui fer la meitat del camí de ronda fins a Cadaqués i tornar per un camí alternatiu. Demà faré el camí de Cadaqués fins a la cala de Montjoi i també tornaré per un altre camí alternatiu.
Val a dir que després he descobert que hi ha un transport en autocar públic entre Roses i Cadaques que ens evitaria aquest retorn. També he vist que hi ha una barca turística que uneix Roses i cala Montjoi, tornant pel mar.
CARACTERÍSTIQUES TÈCNIQUES:
Valoració: Excursió molt interessant pels penya-segats de la costa Brava.
Dificultat: Mitja.
Temps: 4 hores 07 minuts
Itinerari parcialment circular.
Vaig per la vora del port de Roses. En acabar puc continuar pel passeig marítim.
14 min A l'esquerra hi ha el castell de la Trinitat. A la vora de la carretera veig tres obertures de búnquers que segurament acollien peces d'artilleria. Pujo per unes escales fins una de les obertures. Veig que l'interior està arranjat. Per visitar podeu clicar aquí. Coordenades UTM: 31T  x=515027  y=4677174
Abandonem la carretera i passem pel costat del Far.

19 min Veig una tira metàl·lica al terra que recorda la port de mariners francesos en els bombardeigs de la Guerra Civil. Costa adonar  del monument commemoratiu. Coordenades UTM: 31T  x=515091  y=4677043

Anem per camí de ronda que va vorejant la mar. Tram agradable. Hi ha força escales pel camí i baixadors a l'aigua.
37 min Arribem a la cala Canyelles Petites.
59 min Cala Canyelles Grans on hem d'anar per la sorra de la cala. A l'extrem tenim un tram d'escales ferm. que surten a una carretera que seguim per la dreta i anem per una urbanització per carrers costeruts.

1 h 13 min Darrera construcció del nostre recorregut. Per la dreta surt el corriol, mentre que deixem la pista ampla per on vindrem a la tornada.

1 h 27 min Estem arribant a la punta Falconera. Al damunt hi ha 4 grans búnquers que em recorden les construccions de Normandia que podem visitar apartant-nos una mica del camí principal que després tornarem a enllaçar a l'altre costat de la punta Falconera. També es pot fer una visita turística. Per a més informació, clica aquí. Coordenades UTM: 31T  x=517947  y=4675835

Anem per la vora dels penya-segats per un reguitzell de pujades i baixades per les diferents cales. Tram molt agradable però cansino. Algunes cales tenen escrit Cala nudista.

1 h 42 min Cala de Montjoi. La tornada la farem per la carretera d'accés a la cala i el conegut restaurant del Bullí.Pujada pessada per l'asfalta però també podem fruir una visió més enlairada de les cales per on hem pasat a l'anada.

2 h 27 min Collada. Per la dreta surt una pista ampla que seguirem. De fet uns metres passat el coll podem trobar un corriol que ens permet fer una bona drecera i enllaçar amb la pista ampla.

2 h 47 min A l'esquerra deixem els búnquers de la punta falconera.
2 h 55 min Enllacem amb el camí d'anada. Just davant de la primera casa de les urbanitzacions de Roses. Punt 1 h 13 min Seguim el camí d'anada per les caletes.

4 h 02 min Arribem a Roses.