26a DIADA DEL CAMÍ DE MUNTANYA: SERRA DE LA LLENA (SANT MIQUEL DE LA TOSCA)

Avui hem fet la 26a Diada del camí de Muntanya. En total hem estat 59 excursionistes que hem treballar per mantenir els camins amb dignitat. Enguany ha tocat els senders de la serra de la Llena. Algun excursionista em comentava que no havia estat mai. Com és possible que una raconada com aquesta no sigui coneguda. Caldrà fer difusió d'aquests senders perquè sigui més concorreguda en els ambients muntanyencs. Tenim plans dels quals ja us en parlaré un altre dia.

Volíem resseguir els camins que vaig seguir els camins que vaig trescar per la zona de La Pobla de Cérvoles però hem hagut de compartir el terreny amb els caçadors i al final ens ha tocat la zona de Sant Miquel de la Tosca. Si no heu estat mai per la zona segurament us agradarà més aquest topant.
Membres del Grup A

Primer ens hem concentrat a la plaça del Vilosell i hem explicat com aniria la Diada. Després hem marxat tots a l'ermita de Sant Miquel de la Tosca i ens hem dividit en dos grups: A - Centre Excursionista de les Garrigues, Alfaventur i col·laboradors de La Pobla de Cérvoles B - Brigada del Vilosell (uns màquines) i el Centre Excursionista de Lleida.

He anat en aquest darrer grup. Hem sortit per darrera de l'ermita de Sant Miquel fins pujar a un coll (746 m.). Aviat trobem a la dreta el sender per on baixarem. Ara seguim rectes i arribem al camí que puja del Vilosell pel camí del Crucifici (20 min encara que tal tenir present que anàvem retallant vegetació). Aquí hem agafat un camí que sortia a l'esquerra i que duia a la font de Marinyana que hem netejat de valent (44 min). Hi ha un tub que porta l'aigua de la font que queda tancada per un cingle. Hem tornat al camí principal (51 min però ara sense treballar) que hem seguit amunt desbrossant.

1 h 51 min Ens incorporem al PRC-184 (marques blanques i grogues) i continuem amunt.

1 h 52 min Sortim en una clariana del bosc en un contrafort carener que ens permet fruir de una bona panoràmica. Aprofitem per esmorzar.

Continuem seguint un camí carreter que no exigeix cap actuació per par nostra.

2 h 02 min Deixem la pista i agafem una drecera a mà dreta, amunt.

2 h 04 min Ens incorporem a la pista i anem a mà dreta.

2 h 16 min Per la dreta surt una pista que després seguirem. Ara anem per l'esquerra amunt. Volem pujar a la punta del Quico o Curull.

2 h 19 min Bifurcació de camins. Anem a la dreta. Senyalitzat.

2 h 28 min Assolim la punta del Quico o Curull (1021 m.) suposadament el cim comarcal de les Garriques encara que és més alt és la punta de la Cogulla que està sota d'una torre de guaita que veiem al fons (1026,9 m.).Davant de les torres de comunicació està a 1026,4 metres. La vista des de la punta del Quico és impressionant amb el poble de Vilanova de Padres, la serra del Montsant, tossal de la Baltasana, Gritella sobre Siurana... Hi ha un cartell informatiu.

Retornem pel camí on hem vingut.

2 h 38 min Estem en la cruïlla marcada en el punt 2 h 16 min. Anem a l'esquerra per una pista descendent.

2 h 48 min Abandonem la pista i agafem un sender costerut i amb algun tram moll que ens fa baixar amb cura.

3 h 14 min Cruïlla. Ens incorporem al camí que hem fet a l'anada abans del camí del Crucifici. Anem a l'esquerra.

3 h 24 min Arribem a l'ermita de Sant Miquel de la Tosca on hem començat el recorregut.

Preparant la paella, al casal de la Pobla de Cérvoles

Ara ens falta la millor part del dia. La Festa de la Vegueria, una paella excepcional i un ambient espatarrant. Quina bona estona que he passat envoltat dels companys.