TOSSAL DE L'INFERN VERSUS LA FITA ALTA


Quin és el cim comarcal del Pla d'Urgell?(ALERTA: l cim comarcal del Pla d'Urgell està a una illa dins de l'Urgell que pertany a Barbens, Lo Tossal 346 m).
 L'altre dia vaig pujar entre la boira a la Fita Alta (290 m.), que estava considerada el cim més alt del Pla d'Urgell, però mirant els mapes veig  que hi ha un tossal més alt... ui... ja tinc feina. El nom és ben curiós del Tossal de l'Infern (300 m.) que supera la Fita Alta per 10 metres. Encara que quan miro detingudament la cota més alta está a l'extrem de la comarca a la Planta de tractaments de Purins de Miralcamps (306 m. - això si que deu ser un infern). També hi ha una altra cota de 305 metres que no vaig pujar perquè la desconeixia (més feina).

El recorregut que us proposo pensava que seria una mica sosaina però al final es tracta d'un itinerari espectacular ja que en estar una mica alts en mig del Pla d'Urgell podem albirar en tot moment bones perspectives sobre els pobles dels fondals. M'atreviria a dir que l'etimologia de Miralcamp és el poble que ens permet veure els camps que hi ha sota.

Descripció de l'itinerari:

Em situo a Miralcamp, al costat de l'església parroquial de Sant Miquel amb un campanar modificat que anirem albirant bona estona de la sortida ja que farem un tomb circular pivotant sobre el poble. Agafo el carrer del Castell - no hi ha restes d'aquesta construcció. a l'extrem del carrer ens enfilem vers un parc que albirem a l'esquerra que s'anomena Bellavista, un nom ben encertat. Anem cap a una curiosa construcció que inicialment sembla un dipòsit, però hi ha uns edificis ocupant la torre.

7 min Passo per sota de la torre edificada. Baixo una mica i trobo a una sèquia que vaig seguint bona estona.

23 min Arribo a l'embassament de Bassella. Vaig per la dreta. Ara vist amb temps potser és millor voltar-lo per l'esquerra perquè tenim més visió sobre la plana.

28 min Arribo a l'extrem de l'embassament. Remunto amunt i veig un piló de pedra amb una placa que ens recorda la inauguració de l'embassament. Surto en perpendicular vers un turó que tinc davant travessant un bosc jove de pins. No cal anar gaire a l'esquerra ja que una franja de canal ens impedeix creuar millor cercar un baixador que hi ha recte des del monòlit. Corriol de baixada obert per motos i bicicletes.

34 Baixada sobtada. Travessem el canal. Anem a l'esquerra vers un cim poc rellevant que tenim davant.

37 Cim secundari del Tossal de l'Infern (301 m.). Baixem vers un coll i ens enfilem el cim més important que es totalment pla.

42 min Tossal de l'Infern (300 m.), observeu que és més baix que l'anterior. Em decanto cap a ponent.

46 min Mirador excepcional cap als pobles de Torregrossa, Juneda, Les Borges Blanques. Hi ha uns caus de conills que semblen que poguessin mostrar unes trinxeres, segurament deformació meves. Veig també restes d'una filada de pedres que semblen un cercle (una torre de guaita?).

Baixo per una vall fins una bassa on trobo una sèquia que segueixo que segueixo. Observo els camps que tinc davant.

53 min Abandono el camí i dibuixo una línia recta travessant camps d'arbres fruiters.

1 h 01 min Arribo a un canal de formigó, que vaig vorejant.

1 h 05 min Un petit pont em permet passar de costat i segueixo per una pista de terra. Passo per la vora de la bassa del Miqueló.

1 h 07 min Abandono la pista i m'enfilo per un coster. Quan surto dalt hi ha un immens pla. Antigament havia hagut el tossal de Pironet que actualment està replanat. vaig per un corriol obert per les bicicletes. Vaig revoltant un contrafort del tossal.

1 h 22 min Surto a un camí, prop d'una altra bassa que revolto.

1 h 26 min Faig cap a una pista principal que procedeix d'un coll a la carretera que va de Mollerussa a Torregrossa. Es tracta de la Carrerada Reial que segueixo 150 metres (dos minuts) i agafo una pista que surt a l'esquerra.

1 h 31min Surto a un camí important que també ve de la carretera. Vaig a la dreta, cap a Miralcamp que sempre albiro.


1 h 40 min Entrada al poble. Agafo el carrer de la dreta.

1 h 43 min Part darrera de l'església on he aparcat.

Per obtenir el track:

Powered by Wikiloc

Comentaris