ANTIAERI NOU DESCOBERT A L'AERÒDROM D'ALFES

Antiaeri localitzat

He voltat molt per la Timoneda d'Alfés (per localitzar vestigis de la Guerra Civil a l'aeròdrom d'Alfes)  però sempre em puc emportar sorpreses. L'altre dia un company m'envia una foto d'un antiaeri on sembla que una excavadora pot enrunar-lo en ampliar un camí. Alerta, aquell antiaeri no és cap dels dos que conec. Ja tinc feina. Avui tranquil·lament el vaig a buscari resegueixo els altres dos fent un itinerari pels antiaeris de l'aeròdrom.


FITXA TÈCNICA

VALORACIÓ: Caminada que permet recórrer els tres antiaeris del camp d'aviació d'Alfès.

DIFICULTAT: Baixa.

TEMPS: 1 hora 13 minuts

LONGITUD: 4,66 km

DESNIVELL: 35 metres

Descripció de l'itinerari pels Antiaeris de l'Aeròdrom d'Alfes:

Un dels pavellons militars
Aparco a l'entrada de l'aeròdrom. Passo al tocar del piló on hi ha impactes de bales que no puc concretar quan es van fer. Coordenades UTM: 31T  x=304189  y=4602724. Passo per la vora de les restes del barracons ensorrats dels pilots del camp de l'aviació.
Creu de fusta, sobre un munt de pedres. Desconeixem l'origen.

9 min Abandono momentàniament la pista per endinsar-me en un petit turó buscant trinxeres. Trobo una creu de fusta posada damunt d'un piló de pedres que no sé interpretar. Coordenades UTM: 31T  x=304677  y=4602571 Retorno a la pista.

14 min A l'esquerra del camí ens queda l'antiaeri que buscava. Te l'estructura idèntica al altres dos. Excavat enel terra amb les parets bastides de totxanes. Té tres entrades. Dues estan tapades i una surt endavant cap a una trinxera que duu a un frontal encarat cap a l'est però molt erosionat. Coordenades UTM: 31T  x=304710  y=4602341. Segueixo la pista endavant.

16 min Deixo la pista i vaig cap a un petit tossal recobert de pedres que procedeixen segurament dels camps del costat. O no.

21 min En el tossal trobo una mena de casamata i per la part de darrera podria haver hagut un refugi que es va ensorrar encara que accepto que és una interpretació molt lliure i poder errònia. Coordenades UTM: 31T  x=304953  y=4602200. Retorno a la pista que vaig seguint.

28 min Cruïlla de camins. Vaig a la dreta seguint el perímetre de l'aeròdrom.

38 min Nova Cruïlla de camins. Vaig a l'esquerra.

43 min Abandono la pista de terra i agafo un sender poc evident a la dreta. Un cartell del Memorial Democràtic em pot ajudar a seguir la direcció correcta.


45 min Antiaeri bastit a l'extrem sud-oest de camp d'aterratge. Característiques idèntiques al que hem localitzat abans. Soterrat al terra, sense coberta, amb tres portes (dues tancades, segurament per dipositar munició i la que està oberta duu a un tram de trinxera orientada cap a Alfes que veiem al fons. Coordenades UTM: 31T  x=304200  y=4601590. Agafo un corriol que baixa per la dreta de l'antiplà sobre el que s'assenta l'aeròdrom.

50 min Entrada al polvorí d'Alfés. Veritablement és impressionant. Val la pena concretar una visita a aquest vestigi. Cal connectar amb l'ajuntament d'Alfés tel.973 13 60 05. Continuo pel camí d'accés al polvorí.

53 min Faig cap a una pista. Vaig a la dreta, pujant.

57 min Torno a la cruïlla per on he passat al min. 38. Vaig a l'esquerra.

1 h 07 min Instal·lacions de l'aeròdrom (hangar i torre de control). Hi ha un plafó informatiu. Passo per davant i m'encaro cap al nord.

1 h 10 min Tercer antiaeri (fins que algú m'informi que n'hi ha un altre) sobre el camí d'accés de Lleida. Coordenades UTM: 31T  x=304250  y=4602638 Baixo per les escales que em porten a les antigues instal·lacions militars de l'aeròdrom on enllaço amb el camí d'anada.

Estic enamorat d'aquestes escales emprades pels pilots per accedir a les pistes...llàstima que estiguin tan brutes i no ressaltin en l'entorn.

1 h 13 min Arribo on tinc el cotxe aparcat.

Per obtenir el trac.


Per veure el meu mapa amb vestigis de la Guerra Civil:Powered by Wikiloc

Comentaris