PASSEIG PEL RIU BRUGENT: CIRCULAR DE PINETELL AL PAS DE L'ESCLETXA I RETORN

De jove havia anat pel riu Brugent del Francolí (n'hi ha un riu Brugent a la Garrotxa), però no recordo massa per on anava... sortíem caminnat de l'estació de tren de la Riba. Quin temps!!! Ara he aparcat còmodament al llogarret de Pinetell. Al tornar havia molts cotxes aparcats, poder hi ha dies que l'aparcament es pot esdevenir insuficient. Pinetell està situat a 8 km de La Riba per la carretera TV-7044.

Es tracta d'una passejada ideal per fer amb família, segurament vindré amb els meus nets. Per escurçar la tornada els faré sortir a la carretera i pujaré a buscar al cotxe i els agafaré a la baixada per la carretera. Senzillament m'ha agradat. el recorregut: senzill però bell. Els trams de corda són fàcils amb corda que segurament és innecessària i la palanca és espectacular. Recomanable un bany al riu.

VALORACIÓ: Sortida familiar per descobrir un bell racó del riu Brugent del Francolí on vull anar amb els meus nets.

DIFICULTAT: Baixa

TEMPS: 1 hora 38 minuts

LONGITUD: 5,1 quilòmetres

ITINERARI CIRCULAR

Descripció del recorregut:

Aparco a l'entrada del llogarret de Pinetell i passo per fora de les cases.

150 metres - 2 minuts: Carrer de l'Eral que segueixo. A la dreta, sortint del poble, surt el camí vell a Farena (excursió pendent per un altre dia). Surto aviat del llogarret i tombo a la dreta.

A la sortida del poble agafo un trencall a l'esquerra que davalla. Hi ha marques verdes i velles pel camí i diferents noms orientatius també pintats (Pinatell i Esqueixa).

Mirador de la roca del Lloro

17 min Cartell. Recte avall hi ha el camí al pas de l'Escletxa. A l'esquerra el mirador de la Roca del Lloro (també he trobat el topònim roca Alta). Interessant anar-hi.

21 min Grimpo per una pedra que ens duu al cimal del mirador de la roca del Lloro. Atalaia excepcional per albirar el fondal del riu Brugent per on passaré després. De fet es pot albirar fins i tot la passarel·la de l'Esqueix. Retorno al cartell.

25 min Tiro pita avall, per un sender bosquívol.

Pas de l'Escletxa

34 min Inici del pas de l'Escletxa, hi ha una corda per seguretat, encara que si la roca està seca sembla bastant innecessari.

38 min Passarel·la del toll de l'Esqueix (també he vist Esqueixa) amb dos trams sobre el riu Brugent. Té una llargada d'una vintena de metres. Tram divertit. A la dreta, abans de creuar-lo hi ha el baixador al toll. Després de creuar el riu, a la dreta hi ha el camí a Farena, però nosaltres anem a l'esquerra. Nous trams amb cordes per superar passos estrets.

Pas de l'Escletxa amb la passarel·la de l'Esqueix al fons

41 min Cruïlla. Vaig a l'esquerra.

56 min Surto a una pista que segueixo a l'esquerra, paral·lel al riu.

1 h Pont dels Pescadors, que travessa el riu. A l'altre costat tenim el molí de Pinetell. A la dreta hi ha un sender que va a La Riba. Seguim la pista asfaltada a l'esquerra.

1 h 12 min Trencall a l'esquerra. Deixo la pista asfaltada que duu a la carretera (km 6,6 de la carretera de Farena a La Riba). Vaig per una pista de terra.

1 h 20 min La pista gira a la dreta i agafo un camí costerut a l'esquerra.

Segurament antiga escola del Pinetell

1 h 33 min Arribo al carrer Escola de Pinetell que travesso i passo pel nucli del llogarret.

1 h 38 min Arribo a l'aparcament.