AZORES: ILLA VERDA (2): ROCHA DA RELVA


La primera excursió que fem a les Azores és la baixada a la Rocha da Relva. Es tracta d'una baixada ferma cap al mar travessant un cingle 🌋 volcànic on es pot veure diferents coloracions de la lava, si més no, curioses. La baixada és ferma, però amb el camí cuidat, així el descens més costerut està encimentat i han posat pedres per fer la baixada més segura "un detallàs". 

FITXA TÈCNICA

VALORACIÓ: Recorregut encisador que permet davallar fins la costa des d'un altiplà volcànic. L'itinerari se'ns fa curt però intens.

DIFICULTAT: Moderada

DESNIVELL: + 205 metres 

DISTÀNCIA: 4,6 kilòmetres

TEMPS:  1 hora 23 minuts

Per veure més sortida clica aquí.

DESCRIPCIÓ DE L'ITINERARI:

COM ARRIBAR-HI? La millor opció és posar a Google Maps: pàrquing Rocha da Relva i s'ha acabat el problema. He vist que alguns per allargar la caminada han aparcat en el revolt on es deixa la 🛣️ carretera EN1-1A, "para gustos los colores"... opció per allargar la caminada però no la bellesa.

ITINERARI: Al costat de l'aparcament hi ha un plafó informatiu. Un sender baixa arran de paret. Bells contrast de colors de la lava: tons negres, tons rogencs, tons terrosos procedents de diferents colades.

min Baixada a l'esquerra que davalla a la roca do Cascalho. Nosaltres anem per la dreta. Cartells indicatius.

13 min Font das Nanas amb un banc per seure ideal per descansar a la pujada. Continuem descendint.

En arribar a la part baixa trobem un grapat d'edificacions. Ens preguntem què fan aquí, antics pescadors?

23 min Capella de la mare Déu dels Àngels (Anjos), molt senzilla. Seguim el camí planejant vers un proper cingle que ens barrarà definitivament el pas. 

43 min Fi del recorregut. Mitja volta i amunt. L'itinerari se'ns sap a curt.

1 h 23 min Aparcament, on hem començat l'excursió.


Per obtenir el track:

Powered by Wikiloc

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

1a ETAPA: DE LLEIDA (LA BORDETA) A ARTESA DE LLEIDA: CAMÍ RAL DE LLEIDA A REUS

POSANT LLUM A LA FOSCOR: ELS CRIMS DE MONTRAVETA

LA POLÈMICA PASSAREL·LA DE MONT-REBEI

LLEIDA: LES DARRERES STOLPERTEINES

DOCUMENT: NOVETAT SUPERBA SOBRE EL LLISTAT PRESONERS SEU VELLA

CAPAFONTS: LA IMPRESSIONANT COVA DE LES GRALLES

MONTOLIU: NIU DE METRALLADORES DEL PUBILLET O DEL CANAL

LANDART: FRUIR DE LES ESCULTURES DE SAN MARTIN DE CAPELLA

RUTA DELS LLACS: DE L'ESTACIÓ DE TREMP A LA POBLA DE SEGUR