CONSTRUCCIONS PEL VOLTANT DEL MAS DE MELONS


En Joel del GRIEGC (Grup de Recerca Investigació d'Espais de la Guerra Civil) ha organitzat una caminada/passeig per ensenyar-nos uns elements patrimonials ben curiós. Ell ens parla de guaites bastides per l'exèrcit italià en l'anomenada batalla de les Garrigues dins de l'operació final sobre Catalunya. Personalment tinc algun dubte però això no trau el mèrit de recuperació de vestigis que estan fent i són la meva admiració...

Descripció de l'itinerari:

Com arribar? Mas de Melons està un xic amagat, millor per localitzar-lo es posar-ho al cercador del mòbil i que ens hi dugui.

Malgrat tot ho intentaré. A grans trets, agafar la carretera de Castelldans a Albeges C-233. Passat el km 52 agafem el trencall vers a Aspa. Uns 4 km més enllà trobem un trencall a l'esquerra, senyalitzat cap al mas de Melons. Un quilòmetre més endavant arribem al Mas. Una gran masia bastida d'un tossal. Ara acull el centre d'informació de l'Espai natural del Mas de Melons.

Destaco especialment el monument a dos agents forestals que foren assassinats per un caçador colèric. Ahí lo dejo...

Davant del mas ens espera la responsable del centre d'interpretació i en Joel que ens explica detalls de les fortificacions militars de l'època. Ens indica on està la primera construcció que es veu des de la porta però cal tenir bona vista.

Descripció de l'itinerari:

Agafem la pista per on hem vingut.

4 min Agafem un camí a l'esquerra. Anem cap a l'era dels Melons. Abans d'arribar girem a l'esquerra travessem un camp terra campa.


13 min Construcció circular de dos metres de diàmetre. Curiosament té una forma mínimament el·líptica. Té quatre espitlleres petites a escassament un metre de terra - poc útils per disparar - encarades a les 4 direccions. Té una alçària de dos metres. Edició, si més no, curiós i que ens fa pensar que podria ser. Coordenades UTM: 31T  x=308500  y=4595748

Retornem a la pista d'accés.

21 min Tirem una metres endavant cap a Castelldans. Girem a la dreta i agafem una pista a la dreta.

23 min Cruïlla. Anem a la dreta.

28 min Localitzem una estructura assemblada a l'anterior. Coordenades UTM:31T  x=309164  y=4595474. Retornem al Mas de Melons

44 min Arribem al Mas de Melons i acabem el recorregut.

En Joel m'explica que hi ha dues construccions més per la contrada i em passa les coordenades. Ja tinc deures...


https://maps.app.goo.gl/XF7nMcwtKUFzd4Sq9?g_st=aw


https://maps.app.goo.gl/x4oyK92pBTG8hLbH6?g_st=aw

Per obtenir el track:

Powered by Wikiloc

Per consultar el meu mapa de vestigis de la Guerra Civil amb més de 1000 emplaçaments

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

1a ETAPA: DE LLEIDA (LA BORDETA) A ARTESA DE LLEIDA: CAMÍ RAL DE LLEIDA A REUS

AZORES: ILLA VERDA (2): ROCHA DA RELVA

POSANT LLUM A LA FOSCOR: ELS CRIMS DE MONTRAVETA

LA POLÈMICA PASSAREL·LA DE MONT-REBEI

LLEIDA: LES DARRERES STOLPERTEINES

CAPAFONTS: LA IMPRESSIONANT COVA DE LES GRALLES

DOCUMENT: NOVETAT SUPERBA SOBRE EL LLISTAT PRESONERS SEU VELLA

AZORES:ILLA VERDA (1): CONSIDERACIONS GENERALS

LANDART: FRUIR DE LES ESCULTURES DE SAN MARTIN DE CAPELLA

AZORES: ILLA VERDA (4): SALTO DO CABRITO