CAMPAMENT VALL DE SUSA (3ra part): ATAC AL MONT THABOR

Dimecres, 23:
Finalment ens decidim l'atac l'alta muntanya malgrat les males previsions termològiques. La nostra primera fita és el pic de Thabor. És un dels que té més renom en la regió. He hagut de repassar la Wiquipèdia per saber que el Thabor fou la muntanya on es va produir la Transfiguració de Jesús on segons els cristians Déu va dir allò de: Aquest el meu fill que matareu i ressuscitarà el tercer dia.
Hi ha, a més de Galilea, altres muntanyes amb aquest bíblic topònim.

Dificultat: Mitja, pel desnivell ja que el camí és sempre molt evident.
Desnivell:  1300 metres.
Distància:  16  km.
Inici i final: Aparcament de les Granges  de la vallée Estroite.
Temps total: 6 hores.
Valoració: Molt interessant.
Aparquem abans de les Granges de la Vallée Estroite (estem a França encara que els seus habitants es senten i parlen italià) i travessem les Granges (1785 m.) seguint les marques blanques i vermelles del GR 57. Anem per una vall amb força bordes moltes reutilitzades com a vivenda de segona residència.
Dalt es veu el cim del Thabor
30 min. Deixem el GR i ens encarem per l'esquerra deixant la pista principal per anar a unes granges que veiem, des de fa estona, damunt d'una vall que naix a l'esquerra. Travessem un parell de cops la pista que fa giragonses.

45 min. Arribem a la Maison des Chamois (2090 m.) que és un alberg d'una ONG religiosa que aten joves. No es tracta d'un refugi però com va començar a ploure nosaltres ens vam refugiar i ens van acollir de meravella.
Ens esperem tres quarts d'hora fins que decidim tirar amunt sense gaire convenciment.
Passem pel costat d'una gran creu - de fet el camí sembla un via crucis.
1 h Arribem al Prat du Plan i deixem un senderó que va pel rierol i creuem un pont. En condicions normals ja es pot veure el cim però nosaltres pugem amb boira.
2 1 h 45 min. Arribem al coll des Meandes (2727 m.). El GR s'incorpora per la dreta procedent del col de Peyron. Girem a l'esquerra (atenció al baixar de no tirar recte amb la boira). Ara la pujada es fa dreta. Trobem alguna placa de neu que es passa bé amb bastons. La traça està molt feta. Havia un grup de francesos que es van trobar tallats i no van passar fins que nosaltres més decidits ens hi vam posar. No és especialment difícil.

3 h 15 min. Capella del Mont Thabor, ara cal tirar enmig de la boira per acabar de pujar al punt més alt de la muntanya (3178 m.).
Esmorzem a l'ermita-refugi i emprenem el viatge de tornada. Ara sembla que el temps millorar i podem fer algunes fotos interessants. El grup arriba desmembrat però com fa molt de fred no ens anem esperant i anem tirant avall...