DE SALDES AL REFUGI DEL PEDRAFORCA PEL MIRADOR I RETORN PER LA TARTERA

Properament he de muntar una sortida en autocar del Centre. Vull anar de Gòsol a Saldes fent la volta al Pedraforca.
La primera part de la sortida la tenia molt clara però no sabia com fer per anar del refugi Estasen fins al poble de Saldes. He començat a buscar i a preguntar,
i al final m'ha sortit una volta molt interessant que adjunto a les meves activitats del blog.

Característiques:
Dificultat: Mitja-baixa. Tota l'estona per sender ben marcat. Només hi ha possibilitat de dubte en el tram que va de l'àrea de la Serra a l'entrada de Saldes.
Desnivell:  510  m.

Distància: 8,3  km.
Temps: 2 hores 22 minuts.

Descripció de l'itinerari:
Del centre del poble de Saldes (1215 m.) vaig a l'esquerra a buscar el barri superior de la Cardina. Trobo unes marques blanques i grogues i pujo per unes escales.
3 min. Cartell. A la dreta puja el camí al Mirador de Gresolet. Per l'esquerra arriba el camí per on tornaré. Posa a Gósol i la Tartera. Passo per la vora d'una font i segueixo un camí carreter.
9 min. Cal Minoves, on hi ha un grapat de gossos tancats que no paren de buixir. Un sender surt de damunt de la casa. Les marques blanques i grogues van molt bé, encara que també en trobaré de verdes i blanques, i fins hi tot de vermelles.
Ara pel sender trobaré algun carrerany però el sender està ben marcat.
24 min. Cruïlla de camins. Per l'esquerra ve una pista que ens creua en direcció cap al fondal de Gressolet. Continuo recte.
30 min. S'incorpora per l'esquerra un sender.
34 min. Un camí puja per l'esquerra., molt marcat però anem a la dreta. Durant una estona anem planejant i tinc dubtes d'haver triat el camí correcte.
43 min. Passo per la font de Pere Miquel.
A mesura que ens anem apropant al Mirador del Gresolet el camí es va adreçant.
1 h 4 min. Surto a la carretera al Mirador a tocar d'un dipòsit (1568 m.). Vaig a la dreta per l'asfalt. Aviat trobo el cartell que puja al refugi a l'esquerra per on m'enfilo. No vaig al mirador que queda més a la dreta. Si no heu estat mai és una visita obligada.
Camí molt fressat amb diversos corriols que s'acaben ajuntant.
1 h. 18 min. Arribem a la Jaça del Prat on hi ha l'encisador refugi Estasen o del Pedraforca (1627 m.). Destacada visió de la paret nord del Pedraforca.
Sortim del refugi per un corriol que s'inicia sota de la font, a mà esquerra.
1 h 21 min.Cruïlla. Cartell. Anem a l'esquerra. Per la dreta puja a la Tartera i a l'Enforcadura.
1 h 41 min. Trobo una nova cruïlla amb un cartell. Per la dreta va a Espà i Gósol. És per on va el sender que fa la volta al Pedraforca. Vaig a l'esquerra (sense indicació).
1 h 51 min. Surto a la Serra, àrea de pic-nic, en la carretera que puja al Mirador. Vaig uns 50 metres a la dreta fins trobar un corriol a la dreta que segueixo. No és gaire evident.
2 h 2 min. Surto a una cruïlla de pistes. Davant tinc un revolt molt marcat de la carretera.
2 h 9 min. Agafo un carrerany a l'esquerra entre argelagues. Un cap a la carretera vaig uns metres a la dreta i hi ha una entrada d'un camí carreter (poc evident) on trobo marques grogues que vaig seguint fins la carretera inferior. Surto a tocar de la casa Roget on agafo una pista a l'esquerra. Tram molt intuïtiu.
2 h 13 min. Abandono la pista i baixo per un sender costerut a la dreta.
2 h 17 min. Primera casa de Saldes amb una bella panoràmica vers el Pedraforca. M'incorporo al camí de pujada.
2 h 22 min. Arribo al centre de Saldes.
Si voleu el track el podeu aconseguir:

Comentaris