CORCEGA (2): MONT RENOSU

El segon capítol de l'aventura corsa és la muntanya de Renosu (Renoso, en francès). És el 2000 més fàcil de la illa i havia de ser un bon descans després de l'ascensió del Mont Cinto.
El trajecte per carretera d'Asco al poble de Ghisoni és llarg i per carreteres estretes. Pujo el col de Sorba (D69) que en 25 km. de corbes només em trobo 2 cotxes que facin aquest recorregut d'etapa de muntanya del Tour.
Accés:
Seguim la carretera D69 en direcció sud. Als 6 km trobem un trencall a la dreta cap a l'estació d'esquí de Ghisoni. Agafem una carretera estreta i amb "parches" durant uns altres 15 km.
Hi ha un senyal de perill (Danger) i poc després hi ha un trencall a la dreta que agafem. Si anem recte anem al centre de l'estació i a les bergeries de Capanelle on hi ha un restaurant i un parell de gites d'etape però és millor anar a l'esquerra ja que l'endemà ens estalviarem un centenar de metres de desnivell que sempre és d'agrair.
Dalt hi ha també una gite d'etape que em van tractar molt bé. Aquella nit no vaig fer bivac sinó que vaig preferir acollir-me a l'escalfor de la Gite d'etape (1660 m.).
Característiques:
Dificultat: Baixa. Senders i orientació evident.
Desnivell: 750 m.


Distància: 7,66 km.
Temps: 4 hores
Itinerari circular.
Descripció de l'itinerari:
Agafem una pista que surt a l'esquerra i que va planejant.
10 min. Per l'esquerra s'incorpora el camí que puja de la Bergerie de Capanelle que veiem al fons. Per allí passa el GR-30. Ara comença un sender fitat que puja per un marcat contrafort amb nombroses fites i carreranys. La nostra preocupació és pujar pel corriol més trepitjat.
Passem per una esplanada Sce. de Pizzolo (1893 m.) i continuem decantant-nos a l'esquerra (sud).
1 h . 22 min. Arribem al llac Bastini (2092 m.). El pic Renosu està damunt nostre.
Em vaig apropar a l'estany i vaig veure que hi pujava un corriol fitat cap a la carena i va ser l'itinerari triat.
1 h 47 min. Assoleixo la carena. Per la dreta s'incorpora un camí molt fressat per on baixaré. Vaig seguint les fites i em porten a la dreta del cim i pujo sense cap mena de dificultat al cim.
2 h 17 min. Cim del Renosu (2352 m.). Al nord veig el mont Cinto i Puglia Orba. Al sud veig les Agulles de Bavella. Ja començo a identificar alguna muntanya. A més de la creu hi el cap de Pasquale Paoli, cap dels independentistes corsos que va alliberar la illa dels francesos. Està considerat el Pare de la patria (U Babbu di a Patria).
Baixo directament pel sender que baixa per la carena fins la cruïlla per on he pujat. Continuo per la carena.
22 min. (des del cim). Abandono la carena i baixo per un camí fitat que puja l'esquerra.
44 min. M'incorpora al camí de pujada. Crec que és una mini-circular prou interessant. Ara no he passat arran de l'estany Bastini.
1 h 42 min. Arribo al refugi/gite d'estape u Renosu on he començat la caminada.
Aquest track (que no és el meu) reflecteix el recorregut que vaig fer (encara que surt de baix de l'estació d'esquí):

Comentaris