FERRATA SANTO CRISTO D'OLVENA

Al matí havíem anat a la ferrata de la Peña del Morral de Graus i la veritat és que ens va semblar poca cosa i vam cercar un pla B. I com no la ferrata de Santo Cristo o d'Olvena era una opció perfecta.

Dificultat: Fàcil (nivell K1 encara que potser el tram final pugui ser K2). Però en una ferrata sempre cal anar amb un domini de la tècnica, o ben acopanyat.
Recorregut ferrata: 1 h 10 minuts.
Desnivell de la ferrata: 180 metres.
Longitud: 1,2 km.
Aproximació: 5 minuts.
Tornada: 25 minuts.

Descripció de la via ferrata:
Hi ha quatre trams perfectament distingibles:
1.- Pugem per una canal estreta tipus home aranya. Crec que no cal agafar-se al cable de vida. Alguns diuen que és un camí equipat. Prefereixo dir que és la típica canal d'aventura però aquí protegit per una cable de vida - un xic rovellat -

Arribem ben amunt, penso que recte sortiríem a l'ermita del Santo Cristo però la ferrata gira a l'esquerra. No cal patir, aneu com en un tramvia.
2.- Comença el flanqueig amb algun pas on cal mirar per on passem, encara que també hi ha moments que anem caminant.
3.- Sortim a una cresta que dona damunt del riu. Alguna imatge molt interessant, captivats per la salvatgia dels cingles que cauen sobre la carretera i el riu Esera. Ens enfilem per una altra canal cap amunt. Algun tram és més dret i exigent ja que fins aquí hem anat molta estona a quatre grapes.
4.- Un mur final ens impedeix arribar dalt del mirador de Santo Cristo. Cal fer un flanqueig ascendent aprofitant 5 grapes per les mans. Els peus transcorren per una cornisa un xic erosionada. És el pas plau de la via.
Accés:  En la carretera de Barbastre a Benavarre (N-123) passem el congost d'Olvena i travessat el túnel del Puente de la Sierra. A mà esquerra, pujant, trobem un aparcament per uns tres cotxes.
Aproximació: Anem a travessar el pont de l'Infiern i poc després veiem una marcada canal per on ens enfilem. Els primers metres amb cable de vida són poc definits (5 min.).
Descens: Anem a l'ermita del Santo Cristo i baixem al poble d'Olvena on trobem un sender que baixa a mà esquerra a cercar el pont de l'Infern i l'aparcament (25 min.).