LLUM I LLIBERTAT: AGULLA AJAGUDA

Segurament haureu vist fotos espectaculars de l'encesa de 131 farells als cimals d'algunes de les més representatives agulles montserratines. Jo aquí, com sempre, vull parlar-vos de la meva modesta experiència pujant el llum a l'agulla Ajaguda.
Comencem per dir que no coneixia ni on estava situada aquesta agulla però un dia em vaig anar a escalar-la amb companyia del Josep Lluís Ruiz. Veure enllaç Escalda agulla Ajaguda.
La colla de Lleida vam quedar a l'hotel del Bruc doncs havia companys que venien de Barna. L'aparcament de can Jorba està molt amagat per la gent que no ha anat mai i vam decidir anar-hi en processó.
Allí ens vam organitzar ràpid - jo pensava que no tindríem temps de muntar-lo i vaig posar pressa - potser massa i vam seguir el camí al coll de l'Ajaguda una mica espitats i encara feia força calor.
Un cop al peu de l'agulla van pujar primers els escaladors. En Carles Gené es va quedar a muntar el farell (fanal) que era un xic complicadet i amb moltes peces per repartir entre els companys/es.
La resta d'escaladors vam decidir que pujaríem a tothom al cim de l'agulla. No havia massa lloc però ens feia il·lusió ser-hi tots. Era una escalada senzilla que puntualment tenia passos de III grau. El principal problema eren les pedres doncs la roca no és gaire de fiar.
Després d'estar una bona estona al cim vam organitzar la baixada que va ser una mica més lenta però va anar perfecta.Penseu que la majoria dels companys/es no estaven massa acostumats a trescar per la verticalitat.
Vam encendre el farell i vam veure que estàvem envoltats de cims il·luminats com el nostre. Va ser un moment especialment emotiu. La boira va cobrir les agulles més altes i va deslluir per una estona l'espectacle. Nosaltres havíem baixat amb llum tota la colla fins al peu de via i vam poder baixar caminant però ara amb el suport dels frontals.
Volíem anar a celebrar-ho al poble de Bruc però semblava que tothom havia tingut la mateixa pensada. Els carrers bullien d'escaladors. Els bars estaven a petar. Finalment vam anar un altre cop a l'hotel del Bruc.
Vam riure i dir moltes tonteries. Havia bon ambient. S'anava fent tard i la majoria de la colla havia d'anar al matí a treballar. Ens vam quedar el Sergi Gàmiz i jo a dormir a l'aparcament de can Jorba. A mitja nit em vaig despertar i es podien comptar 50 agulles il·luminades...
De bon matí ens desvetlla el despertador i amunt. A recuperar el farell que encara estava fent llum.
L'agafem i, avall que falta gent. Quan arribem a l'aparcament ens trobem que estan preparant l'espai per filmar un anunci. Potser hi ha 100 persones movent-se amunt i avall. Hi ha una furgoneta que fa funció de catering. Amb una mica de morro vaig agafar un suc de fruita... En Sergi va preguntar... i problemes... em mira una de l'organització i li dic.. jo ja ho sabia però no us vindrà d'un suc. Em puc agafar un bikini calent?

Comentaris