LA VOLTA A L'ESTANY D'IVARS - VILASANA

Estic en cofinament en la fase1 i una mica no sé on anar demà . No em puc moure de les comarques de la Plana de Lleida. De sobte al canal 33 fan un documental explicant la història de l'estany d'Ivars. Si cliqueu aquí podreu veure la web oficial.
Ja ho tinc clar. Demà aniré a fer la volta a l'estany. He voltat prou per aquest contorns però ara tinc el mono de l'observació d'ocells (de fet he obert una llibreta de les meves observacions a la natura). Així que decideixo fer aquesta entrada al blog per si algú vol anar a visitar-lo.

(Si cliqueu damunt de la imatge veure-ho el reportatge sobre la seva història. Fotos de l'època).
Característiques:

Proposta molt interessant per estirar les cames i fruir del miracle de l'aigua i la natura que l'envolta. Imprescindible en el vostre carnet excursionista. Si us interessa l'ornitologia us anirà molt bé portar uns prismàtics i una guia d'ocells.
Dificultat: Baixa. Amb nombroses indicacions i molt evident. Sempre anar voltant l'estany.
Desnivell:  Itinerari pla.
Distància: 5,5  km.
Temps: 1 h 15 minuts. Encara que vaig estar més temps ja que anava observant els ocells del contorn..
Itinerari circular


Descripció de l'itinerari:
L'única dificultat va ser arribar al poble de Vilasana. Sembla com si els cartells a les carreteres els haguessin tret. No en vaig veure ni un, però sabia on anava. Un cop a Vilasana sols cal seguir les indicacions que hi ha. Cartells de color verd molt evident.
Arribeu a un gran aparcament. Hi ha una caseta d'informació com estem en la fase1 roman tancada però tampoc us cal gaire més informació.
Us encareu cap a l'estany i l'aneu resseguint per la dreta (clar no hi ha cap problema si voleu portar-me la contrària i anar per l'esquerra, i fer-lo a l'inrevés) i ara cal que poseu atenció als ocells que hi ha. Vaig veure: arpelles, milans negres, agros roigs, bernats pescaires, parelles d'ànecs coll verds, oronetes cues blanques, gavines (que diria que han esdevingut una plaga), corb marins, cabussons emplomallats, pardal de bardissa (¿?), pardals, pinsans, abellerols ... ja vieu que bonic anar mirant pels prismàtics.
Si aneu en pla seriós us demanaria una mica de silenci per no fer soroll i sentir els ocells, encara que de ben segur que serà millor anar xerrant i fruir de l'entorn tot rient.
Per obtenir el track ( no és el meu si no que l'he agafat de wikiloc):


Powered by Wikiloc