PER LA CATALUNYA NORD (III): PIC DORMIDOR - GORGES DE CARANÇA

La intenció era continuar tatxant en la llista dels 100 cims però avui no podrà ser. La fita era pujar al Tuc Dormidor però em trobo la carretera tallada. He de fer tanta volta que decideixo abandonar la fita que m'havia marcat. No crec que tingui ocasió de tornar-lo a fer...
Cal anar al pla B, i per sort l'atzar em prepara una agradable sorpresa. He observat que damunt del llac de Matamala hi ha també un pic que s'anomena Dormidor. No em queda gaire lluny, així que decideixo abordar aquest nou repte. Ha estat un altre bon pla B.
Característiques:
Recorregut molt interessant i poc exigent que ens permet descobrir un bell indret amb una panoràmica excepcional.
Dificultat: Baixa, .
Desnivell:  370 metres.
Distància: 14,6 km.
Temps: 3 hores 16 minuts
Itinerari circular
Descripció de l'itinerari:
Ens cal situar en el coll de la Llosa (1866 m.), damunt del llac de Matamala. Fa anys hi vaig estar aquí per fer una cursa d'esquí de fons. Pujava per una pista de terra. Ara s'arriba per una carretera asfaltada. Hi ha unes instal·lacions que generen enveja. Caldrà tornar algun dia a esquiar-hi.
Al coll agafo un sender que surt a l'esquerra. Vaig seguint el recorregut de raquetes que surt a l'esquerra.
Tot està perfectament indicat. No hi ha perdició possible si l'agafeu bé en començar el trajecte. Anem molta estona paral·lels a la pista d'esquí per on tornarem.
1 h Coll de la Jaguinta (1868 m.). La pista marxa a la dreta i nosaltres agafem un trencall que tira amunt. Fins ara hem anar molta estona planejant. Ara comença a enfilar-se el nostre sender.
1 h 6 min L'iitnerari continua per la dreta. Nosaltres anem per la dreta, seguint una pista que va fent ziga-zagues.
1 h 26 min Estem en la part alta de la serra i la pista comença a davallar. L'abandonem per un carrerany de la dreta. Anem, després, sense sender. Assolim una roca destacada per l'esquerra.
1 h 32 min Pic Dormidor (2042 m.) on trobem una pedra que ens indica que estem en el cim. La panoràmica des d'aquest indret és superba. Hem pujat tota l'estona envoltats de bosc i en coronar la roca davant nostre s'obre una visió de l'entorn meravelosa. El Canigó, les muntanyes de Núria, la Tossa d'Alp, el Cadí, el Carlit, el Peric, les muntanyes dels Angles, el pic de Madres. Al peu els llacs de Matamala i de Puyvalador amb la plana del Capcir. Una   passada !!!
Retornem a la pista i davallem pel costat oposat.
1 h 45 min Cruïlla de camins. Anem a l'esquerra cap al coll de Torn tot baixant. A la tornada hi passarem de nou per aquesta cruïlla.
2 h Coll de Torn (1880 m.). Seguim la pista avall.
2 h 4 min Refugi de Torn per a capacitat per a dues persones i amb poques condicions. Seguim la pista, ara retornant al coll.
2 h 8 min Refugi guardat del Torn amb una terrassa impressionat. Ho porten dues noies i té aquest tarannà de hippy amb banderoles budistes.

2 h 26 min Cruïlla per on baixat abans. Ara anem per l'esquerra, seguint la pista d'esquí de fons.
3 h 16 Arribem al coll de la Llosa on hem començat el recorregut.
Per obtenir el track:

GORGES DE CARANÇA:
L'endemà vaig a les Gorges de Carança. Error. Hi vaig estar farà uns 20 anys amb ma filla Alba i hi vaig fruir molt en canvi aquesta segona vegada he trobat molt, però molta gent. Semblava un parc aquàtic. A la tornada he hagut de fer una cua d'uns 20 minuts per poder tornar. La veritat, és un lloc bonic però em sobra la gent ... Si voleu informació trobareu altres entrades on trobareu informació.
A l'aparcament haureu de pagar 4 euros d'impost revolucionari. Vaig pujar per la canalització de la cambra d'aigües i vaig tornar de la forma més directa tornant a passar per les Cornises Havia gent que agafava un sender que s'enfilava muntanya amunt.
Vaig arribar fins al pont de pedra on s'ha acabat els trams d'escales i repises espectaculars. Aneu-hi i després opineu. Potser jo sóc una mica extremista.