PESSEBRE EN UNA MUNTANYA: MONTMENEU, EVEREST DEL SEGRIÀ

Cada any des de que sóc del Centre Excursionista de Lleida per aquestes dates posem un pessebre al cim d'una muntanya. Enguany a última hora es diu que es vol posar al tossal de Pedrós d'Albatàrrec. Ja feia dies que havia comentat a la família que si obrien el confinament municipal i passàvem a comarcal aniríem al cim més alt del Segrià. Deixa'm-nos de tonteries que la punta dels Escambrons no és u n cim sinó un altiplà. Així que avui he tingut el GRAN PLAER de poder coronar el Montmeneu amb els meus nets el Quim, el Pol i el Nil que encara porta ma filla en l'úter però avui he pensat molt amb ell i amb la sort que tinc... Podeu trobar també una descripció detallada de l'itinerari aquí de l'any 2002.

Us explico una mica l'excursió encara que els temps estan posats pensant en la marxa de dos nens de 2 i 3 anys.

CARACTERÍSTIQUES:

Valoració: La forma més accessible de coronar el Montmeneu. Sortida familiar.

Dificultat: Baixa.

Temps: Anada: 1 hora 40 minuts Tornada: 1 h 16 minuts.

Recordeu anem a pas de vailet.

4 min Deixem a l'esquerra el mas de Siquén. Continuem per la pista.

24 min Deixem a la dreta una cabana de volta.

1 h 20 min Cruïlla indicada amb un cartell. Abandonem la pista i anem a la dreta per un camí carreter. Es pot arribar fins a aquí dalt amb cotxe, però clar l'excursió desmereix molt.

1 h 36 min El camí carreter esdevé un sender costerut que avui té molt de fang i sembla que seria una gran dificultat per la nostra caravana però han pujat molt bé.

1 h 40 min Assolim, enmig de la boira, el cim del Montmeneu o Montmaneu (494 metres). Llàstima que no puguem contemplar l'extensa visió d'aquest topan. Un altre dia serà.

Baixant estem 1 h 16 min.

De Maials agafem la carretera a Seròs (C-242). Aviat  agafem la carretera que va a Almatret (L-7046).

0,3 km Agafem un trencall que surt a la dreta.

5,3 km Cruïlla. Anem per l'esquerra. Per la dreta ve la carretera a Seròs i recte la que va a la Granja d'Escarp. Anem per l'anomenat camí de les Mines.

6,8 km La Bassa de Pedrós. Per la dreta surt el GR-65.5 que ens permet igualment arribar al cim del Montmeneu

8,750 km Per la dreta surt una pista de terra. Hi ha un cartell que indica el camí al Montmeneu però no està la banderola ben posada. Aparquem el cotxe i comencem l'excursió.

Per obtenir el track de la sortida: