CAMI DE RONDA (GR-92): DE CADAQUES A CALA MONTJOI

A l'entrada anterior vaig explicar com anar i retornar de Roses a cala Montjoi, en aquesta explicaré com anar de Cadaqués a cala Montjoi. Hi ha dos trams clarament diferenciat. Primer pugem per turons enlairats sobre la costa mentre que a la cala de Jóncols baixem a les cales que les anem resseguint. Un recorregut ben interessant que ens permet descobrir nous paratges ben suggeridors.
CARACTERÍSTIQUES TÈCNIQUES
Valoració: Excursió molt interessant pels penya-segats de la costa Brava.
Dificultat: Mitja. L'única dificultat és la llargada.
Temps: 5 hores 56 minuts
Itinerari parcialment circular.

Ens perdem pels carrerons de Cadaqués fins sortir al seu port que resseguim cap al vessant sud. Assaboriu la bellesa dels seus carrers, millor no anar al pic de l'estiu perquè els arbres no us deixaran veure el poble.

13 min Monument de la casa d'en Pitxot, amic de Dalí. Anem per la dreta. Sortim pel poble i agafem l'antic camí que va fent drecera a una pista actual.
Hi ha algun tram que encara resta empedrat.
38 min  Seguim la pista. S'han acabat les dreceres pel camí antic.

42 min Passem per davant del mas d'en Baltre. Encisador i punto. Vull viure en una casa com aquesta en un racó solitari prop de Cadaqués.
46 min Per l'esquerra surt una pista que va a les cales llunyanes. Anem per la dreta. No cal patir gaire. Tot el recorregut està molt ben marcat.

1 h 10 min Deixem la pista - per on tornarem - i agafem un camí que surt per l'esquerra. Es tracta també de l'antic camí amb un sabor autèntic. Davallem cap a la cala Jóncols. Travesso la pista que davalla a la cala.
1 h 26 min Hi ha un trencall del Gr-92 que tira recte però no el veig marcat i segueixo per la pista.
1 h 34 min Veig la incorporació del Gr per la dreta.

1 h 38 min Cala Jóncols que no coneixia. Es una meravella natural i ho diu un home de terra seca. Ara ens toca remuntar de nou la cala. Pujada ferma.
2 h 07 min Collada. A mà esquerra tenim el Cap de Norfeu que s'endinsa en la mar. Està coronat per una torre de guaita que albirar la incursió de pirates. He pensat erigir-me cap a la torre.

2 h 20 min Torre de Norfeu (170 m.) on deixo perdre la mirada contemplant la mar.
2 h 32 min Arribo a la base del turó. Agafo un sender que davalla per l'esquerra costerudament.

2 h 38 min Arribo a ran d'aigua i vaig a fruir d'una de les raconades més boniques d'aquests dies.
2 h 42 min Cala Pelosa. No hi ha adjectius per definir-la.

2 h 51 min Cala Calitjàs (dalt trobo un cartell que anuncia que es una platja nudista).
3 h Trobo un cartell que m'indica que és perillós continuar arran d'aigua. Aquest cop decideixo fer bondat encara que pel trepitjat que està el sender no tothom fa bondat. Segurament es tracta d'un cartell que intenta les responsabilitats en cas d'un incident. El camí normatiu tira amunt.
3 h 03 min Surto a la pista ampla.

3 h 07 min Cala Montjoi on enllaço amb el camí d'ahir. I giro marxa endarrere i aniré seguint la pista ampla força estona.
3 h 41 min Collada al peu de cap de Norfeu per on he passat abans.
4 h 06 min Cruïlla de camins. Per la dreta surt la pista que davalla a la cala Jóncols. Adreço la pista per un corriol perdut que m'evita una llaçada de la pista amunt. Dalt albirem el Penis, el turó amb antenes i radars que domina la fondalada de Cadaqués. Pujada lenta i pesada.

4 h 36 min Font de la Regulosa que suavitza un paisatge sec i dur.
4 h 52 min Collada per on he passat en el punt 1h 10 min. Veig en el mapa que l'identifica com a la Cruïlla. Segueixo el camí que he fet a l'anada.

5 h 18 min Passo per davant de mas de Baltre. Vaig seguint les dreceres de l'anada.

5 h 56 min Arribo a Cadaqués tenint a les cames les bones sensacions del dia i una cervesa davant del port.
Per obtenir el track de l'excursió: