CAMI AERI DE L’ARTÍC: NO ES TAN FIERO EL LEON COMO LO PINTAN

Dilluns, 9 d'agost de 2021

Es tracta d’un recorregut simpàtic i poc exigent que ha estat arranjat per permetre el pas sense dificultat de tothom. No cal dur cap tipus de material específic per asegurar-nos ja que els passos on hem de fer anar les mans están equipats amb grapes i alguna cadena. M'atreviria a dir que és un itinerari turístic i amè. Parlen de passos aeris però si esteu acostumats a trescar per crestes no us ho semblarà gaire exposat. En algún blog he vist que ho catalogaven com a K2 (graduació de vies ferrades) però personalment hi posaria una K1 i justet.

Descripció de l’itinerari:

Ens situem al pla de la Barraca en la carretera de Vallcebre a Saldes. Aparcament habilitat per l’empresa Espai Actiu Vallcebre que ha equipat unes tres ferrates per la contrada de pagament. Segurament també han equipat el Camí de l’Àrtic.

Primer hem de travessar el torrent i agafar un sender amb nombroses indicacions. Entre elles el Camí aeri de l’Àrtic.

5 min Hi ha un camí barrat amb pedres a terra i dues creus grogues en els arbres. Hi ha algun trac que indica pujar pel pas barrat però es millor anar per l'esquerra amunt.

18 min Coll de la Canalassa. Important cruïlla de camins – segurament aquí es trobarien els dos senders. Agafem el de la dreta amb indicació.

24 min Inici del camí Aeri de l’Àrtic. Trobem una cadena d’uns 10 metres per on hem de pujar. També hi ha alguna grapa que ens facilita la progressió. Els darrers metres no pugen sinó que flanquegem per l’esquerra. Anem per la carena.

32 min Arribem a una barana, per la meva opinió, innecessària. Anem per una carena que de tant en tant ens obliga a posar les mans per donar-nos la sensació de seguretat. Hi ha algun pas que és aeri. Tram divertit que sembla que anem per una mena de gimnàs. De tant en tant anem trobant alguna grapa per donar-nos més seguretat

36 min Una grapa ens permet arribar al Grauet. Alerta aquí, hi ha un camí planer que planeja - que podria ser una escapatòria - però nosaltres superem uns grapes que ens retornen a la carena. Anem trescant per la carena. N’hi ha una que està situada en un petit extraplom però no patiu es pot vorejar perfectament per la dreta.

1 h 05 min En una bretxa trobem 5 grapes per on baixem un parell de metres. Després anem pel costat d’un mur vertical a l’esquerra. Poc després pugem uns 5 metres per uns ressalts ajudats per unes grapes que són les darreres del camí.

1 h 11 min Bifurcació de camins. Anem per la dreta cap al coll de Fumanya. Les cruïlles estan perfectament indicades.

1 h 33 min Sortim a una pista. Anem a la dreta. Segurament per l’esquerra sortiríem a la carretera.

2 h 03 min Estem prop del Grauet però ara hem d’agafar el sender de la dreta que davalla. Anem travessant senders però hi ha cartells indicadors.

2 h 19 min Ens incorporem al camí d'anada.

2 h 21 min Pla de la Barraca i fi del nostre recorregut.