EXPLORACIÓ FALLIDA (0 N0) PELS CINGLES DE LES FEUS

Dijous, 12 d’ agost 2021

Als cingles de les Feus – a la pista que va de Tuixent a Gósol,  pel coll de Mola – hi ha unes feixes salvatges. Potser no us heu fixat mai però són bestials. Avui volia buscar una canal que em puges al Pui de Tabac que és un pla on pujava el jovent que vivien per aquests rodals fent de pastors. Es veu que allí havia unes mates de tabac i aprofitaven la pujada per fer-se algún cigarret. He intentat altres vegades pujar-hi però sempre em trobo amb murs i feixes que m’impedeixen assolir la fita desitjada. Al final després d’uns passos exposats i aeris vaig cap avall. Caldrà pujar amb algún company i una corda i rapelar el torrent de les Feus… ja veurem.

CARACTERÍSTIQUES TÈCNIQUES: 

Valoració: Recorregut d'exploració per un terreny salvatge.

Dificultat: Alta, exposició del terreny. Caminar entre cingles penjats.

Desnivell: 390 metres

Temps: 2 hores 51 minuts.

Itinerari lineal.

Descripció de l’itinerari:

Deixo el cotxe en la Font de l’Aigüeta i agafo el camí que duu a les Feus a mà dreta (veure més información aquí).

6 min Arribo al barranc de les Feus. Ara baixen sense aigua. Pujo pel barranc amunt. No es puja malament cercant sempre el millor pas. Un dia vaig sortir per la canal de la dreta després d’explorar el torrent principal. Avui vull anar a l’esquerra. Trobo trossos d’un cable que devia transportar troncs d’arbres per la barrancada.


32 min Abandono el barranc per l’esquerra. És un tram dret però que pujo resseguint passos d’animals i una mica d’equilibri.

43 min Arribo sota del Pui de Tabac que queda damunt meu. Valoro anar per l’esquerra o pujar per una canal costeruda que em pot dur a una feixa. Aquesta és una alterntiva sense opció. Si no careno ja no puc intentar res més. Ho deixo per un altre dia.

55 min Esperó. Vaig anant a l’esquerra pel peu del cingle. Sembla com si hagués un corriol fet pels animals que no poden pujar.

Intento dues pujades però es queden tallades. Per una podría pujar però com vaig sol no puc tenir opció de recular… un altre dia será

1 h 17 min Finalment em trobo amb un cingle que em barra el pas i m’obliga perdre molts metres. Coordenades UTM: 31T  x=385521  y=4675863. Aquesta no és la solució al problema. Retorno sobre els meus passos. Observo la canal-feixa que hi ha sota del Pui de Tabac, un altre dia será.

1 h 58 min Arribo al torrent. Decideixo tirar amunt per la canal.

2 h 09 min Trobo un mur d’uns 4 metres tombat però cada vegada la progressió amunt és més complicada. Coordenades UTM 31T 31T  x=385551  y=4675471.   Reculo el barranc.

2 h 51 min Arribo a la Font de l’Aigüeta.

Per obtenir el track:

Powered by Wikiloc

Comentaris