63è PESSEBRE DE MUNTANYA. ERMITA DE SANTA MARGARIDA DE PAMPA

Un pessebre més. Enguany és una senzilla ermita romànica del Solsonès profund. Una atalaia superba sobre la plana lleidatana que estava coberta per un encisador mar de boira. Encisadora quan la podem atalaia des de dalt, però des de dins la boira es viu d'una forma diferent.

De l'aparcament vam sortir amb boira però a mesura que pujàvem s'anava imposant el sol, però a la inversa va ser ben diferent. Entrar a la boira i al fred té una sensibilitat ben diferent. Que hi farem. La boira és signe d'identitat de casa meva.

Ara el millor va ser gaudir de la companyia del meu net Quim i el seu pare el Gerard. Vam pujar amb un ritme diferent. Vam sortir els primers de la colla i vam saber arribar els darrers parlant de David el Gnomo i els bruts Trols. No vam dinar al sol sinó que vam preferir baixar ràpids per dinar a casa ja que a les 5 teníem actuació per la Marató del Pol.

FITXA TÈCNICA:

Valoració: Racó amagat de la nostra geografia. Molt interessant per recordar-nos que hi ha indrets desconeguts.

Dificultat: Baixa.

Temps: 3 hores 15 min (2h de pujada - 1 h 15 de baixada).

Distància: 12 km.

Itinerari lineal.

Accés: A Ogern (Ribera Salada, C-26 km 86,3) agafem una pista cap a Sarinyena i Salsa.

Al km trobem un aparcament.

A l'extrem de l'aparcament hi ha un cartell que ens indica com pujar a Sant Serni de Salsa. Pugem per un bell camí empedrat.

15 min Arribem a l'ermita de Sant Serni de Salsa. Ben arranjada amb força cartels informatius. Anem per l'esquerra. Darrera trobem uns carpes vermelles que sobreviuen en una bassa gelada. Un espectacle pel Quim.
Seguim una pista vers al nord.

35 min Cruïlla. Anem a l'esquerra. Anem seguint la pista.

51 min Travessem el torrent de Baells que està gelat. Deixem a l'esquerra la pista que puja a

Sarinyena
. Pujada ferma. La pista esdevé una mica avorrida.

2h Arribem a la masia de Pampa on hi ha l'ermita de Santa margarida de Pampa. Un mirador excepcional sobre el mar de boira de la Plana de Lleida. Darrera els contraforts de Port del Comte. Posem el pessebre, però abans de la cantada de nadales nosaltres emprenen el camí de tornada. Hem d'afegir 1 hora 15 minuts de baixada.