DESCOBRIR UN NOU CAMÍ A COLL DE PORT

A la 14a caminada de la festa major de Tuixent en Xavi Cadena em va parlar d'un camí que estava obrint i que feia anar quan sortia de Tuixent pujava a Coll de Port i s'enfilava directament a les pistes d'esquí per pujar a la Tossa Pelada. 1200 metres de desnivell.

El tram desconegut va de Coll de Port a la corva de la Mort de les pistes d'esquí. El camí està molt ben fitat, cap dubte, però algú havia tret la primera fita i no el trobàvem des del Coll de Port i finalment vam decidir buscar-lo per dalt (la corva de la Mort) i chapeau, el trobem.

VALORACIÓ: Itinerari molt interessant encara que hi ha un tram d'asfalt (2 km) prou desagradable.

DIFICULTAT: Baixa

TEMPS: 2 hores

LONGITUD: 6 km

Sortim de les pistes d'esquí de Tuixent-Lavansa (1933 m.) cap a l'esquerra per la pista. Hi ha diferents cruïlles. Anem sempre agafant el trencall de la dreta. Tram força planer.

1,6 km Corva de la Mort (ideal per anar el 31 d'octubre). Hi ha un recorregut de raquetes que tira amunt (pendent d'exploració). Agafem el trencall de raquetes que tira avall.

1,8 km Fem cap a una pista que també dibuixa un marcat revolt. Per l'esquerra surt l'itinerari de raquetes. Nosaltres tirem pita avall cercant unes fites. Anem per una carena que cau vertical a la dreta amb panoràmiques excepcionals mentre que a l'esquerra tenim un agradable bosc.

3 km Sortim a una pista. Anem a l'esquerra.

3,2 km Sortim davant del refugi de Coll de Port (1669 m.)i uns metres més endavant la carretera d'accés a les pistes d'esquí que seguim. Tram asfaltat.

3.4 km Per la dreta surt el camí al Coll de Buc. Seguim per l'asfalt.

5,4 km Font de l'Arp, tirem una mica més amunt i trobem una antiga pista que remunta la muntanya fent ziga-zagues.

6,4 km Instal·lacions d'esquí de fons de Tuixent-Lavansa on hem començat l'excursió.