INTEGRAL RIU SEGRE (3a etapa): DE PUIGCERDA A BELLVER DE CERDANYA



Ahir vam recórrer la Cerdanya francesa. Avui ens toca el vessant espanyol (sempre Cerdanya catalana). M'esperava una etapa "sosa" entre cruïlles i prats. Quina ha estat la meva sorpresa de poder caminar arran de riu i protegit per una vegetació de ribera amb racons bellíssims. Una travessa excepcional. M'ha molestat les indicacions diferents entre la demarcació gironina i lleidatana que no es saben posar-se d'acord en qüestions tan senzilles com aquestes. En la zona gironina parlen de la Ruta del Segre, però no sé on acaba. De sobte, passo a la demarcació de Lleida apareix el Camí de Sant Jaume.



FITXA TÈCNICA

VALORACIÓ: Recorregut per la Cerdanya acompanyant al riu Segre amb camins de ribera que ens ha sorprès agradablement.

DIFICULTAT: Baixa. Trams bells estèticament.

DESNIVELL: + 25 metres  - 155 metres

DISTÀNCIA: 19,5  km

TEMPS:  hores  minuts

ITINERARI LINIAL

Descripció de l'itinerari:

Sortim de Puigcerdà pel sud, pel carrer Girona. Anem cap al club de golf.

13 min A la dreta ens queda l'ermita de Sant Marc. Voltem el camp de golf.

29 min Primer pont sobre el riu Segre que esdevindrà el nostre company de ruta. Poc després deixem l'asfalt i agafem un trencall a la dreta. Seguim la Ruta del Segre. Trobem força indicadors a les cruïlles. Deixem a l'esquerra els llogarrets de les Pereres i Queixans.

50 min Túnels que ens permet travessar la carretera per sota. També es pot vorejar el pilar del pont. Tram molt agradable de passar.

1 h 21min Pont del Soler per on canviem de vessant. La Riera d'Alp ens barra el pas i hem de remuntar-nos fins el pont.

1 h 44 min Urbanització de Soriguerola. Totes les persianes estan tancades. Aquí no viu ningú de forma permanent. No faré comentaris. Girem per la dreta. Aviat voltem el camp de golf. Tornem al riu i al camí riberenc.

2 h 32 min Pont penjat. Canvi de vessant.


2 h 45 min Ermita de Quadres que queda una trentena de metres a la nostra dreta.

3 h 21 min Estret d'Isòvol. Nou pont que travessem. Seguim un canal cobert.

3 h 38 min Travessem la carretera.

3 h 50 min Fem cap a la carretera. Anem a la dreta per l'asfalt.

4 h 13 min Arribem a Bellver de Cerdanya que travessem i acabem l'etapa a la sortida de la localitat.

Per obtenir el track:

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

BRIGADISTES A LA BATALLA DE L'EBRE (CENTRE INTERPRETACIÓ DE LA FATARELLA)

L'HISTÒRIC CAMÍ RAL DE LLEIDA A REUS

A LA RECERCA DE LES PINTURES RUPESTRES DEL ROC DE RUMBAU

PORT DEL COMTE: APARCAMENT DE L'ESTIVELLA, FORAT DE LA BOFIA, PUIG DE LES MORRERES o QUEROL I RETORN PEL PRAT DE BECIES

DOCUMENT: NOVETAT SUPERBA SOBRE EL LLISTAT PRESONERS SEU VELLA

EL MONTSEC ACROBÀTIC: CANAL DE L'EMBUT I EL SEU BAIXADOR

ELS CIMS DE PORT DEL COMTE PEL VESSANT SUD

PEL CAP DE PONT DE BALAGUER

EL FRANQUISME A LLEIDA

ELS COMBATS A LA SERRA DEL MONTSANT(1): ERMITA DE LA FOIA: