INTEGRAL DEL RIU SEGRE (2a etapa): DE LLO A PUIGCERDÀ PASSANT PER SALLAGOUSE I LLIVIA


Molts cops hem passat per la Cerdanya francesa amb el cotxe però per adonar-se de la seva bellesa cal caminar-la. Estic totalment d'acord que està molt humanitzada, passem per urbanitzacions i camins asfaltats però encara guarda camins singulars i bells. Contemplar la vallada, pas a pas, esdevé excepcional. Aviat veiem la cinglera de la Tossa d'Alp, el Moixeró i el Cadí vers el sud. Al nord, els Pirineus més autèntics i en mig, el fons de la falla excepcional geològica, que ha ocupat el riu Segre, el nostre protagonista.


FITXA TÈCNICA

VALORACIÓ: Recorregut per la Cerdanya francesa.

DIFICULTAT: Baixa. Trams per asfalt.

DESNIVELL: + 65 metres  - 300 metres

DISTÀNCIA: 16,7  km

TEMPS: 3 hores 24 minuts

ITINERARI LINIAL


Descripció del itinerari:

Sortim dels banys de Llo i aviat agafem el camí a Vedrinyans. Comencem per asfalt però hi ha moments que desaparells. Amb la poca alçaria que guanyem podem completar una dilatada panoràmica sobre el nostre proper objectiu: Salagouse. Anem pel GR del Tour de la Cerdanya.

22 min Vedrinyans, un petit llogaret ceretà, en arribar a la seva església girem a la dreta. Després travessem una carretera.

30 min Travessem el poble de Sallagouse. Anem per la vora del riu. 

39 min A la sortida de la localitat  creuem el riu per una palanca i agafem un carrer a la dreta. Allunyant-nos del riu. Agafem la carretera a Estavar. Tram asfaltat. Passem per sota de la via del tren.

1 h 06 min Cruïlla, tirem recte.

1 h 20 min Deixem l'asfalt i agafem un camí que surt a l'esquerra. Un cartell indica cap al Más de Sant Josep.

1 h 23 min Pont sobre el riu. Sendera molt agradable.

1 h 31 min Mas de Sant Josep, impressionant, de grans dimensions, amb un cert caire militar, amb garites a les 4 cantonades. Anem cap a la carretera. Agafem un camí paral·lel a l'asfalt. Anem per la frontera hispano-francesa. Entre a Espanya.

1 h 50 min Cases de Llívia situades en la part inferior de la històrica i políticament singular. Anem prop del riu.

1 h 58 min Prenem el camí a Concelladre a l'esquerra. Cartell.

2 h 01 min Deixen el camí a Concelladre i agafem el que va a Onzes a la dreta. Cartell.

2 h 08 min Una riera amb un petit pont marca la frontera. Tornem al França. Analogies històriques.

2 h 14 min Onzes. Petit llogaret. Anem per la dreta.

2 h 21 min Travessem la carretera.

2 h 35 min Després de passar un pont agafem un sender a la dreta. Aviat anem a la dreta.

2 h 40 min Revolt a l'esquerra. Al costat hi ha una palanca. Algú m'ha dit que era el pont dels Escapats, on el pròfugs es rient de la Guàrdia Civil encara que la frontera no coincideix. Bonic parc de ribera.

2 h 56 min Entrem a la Guingueta d'Ix, en francès Bourg Madame, travessem el poble.

3 h 10 min Travessem el riu de Reür. Aquest pont era el pas fronterer més important entre Espanya i França de la Cerdanya. Fou un pas emprat per nombrosos republicans per fugir del terror franquista l'hivern de 1939. Agafem una pista que surt a l'esquerra.

Arribem a Puigcerdà. Capital bastida dalt d'un estratègic turó que li dona nom. Nosaltres l'hem voltat per carrer de sota que surt d'abans de l'antiga aduana (3 h 24 min)

Per obtenir el track:

Powered by Wikiloc

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

LA POLÈMICA PASSAREL·LA DE MONT-REBEI

ELS EMBOSCATS DE TUIXENT: ESPLUGA DEL SOLA - ESPLUGA DEL QUICO - CABANIL

VESTIGIS DE LA GUERRA CIVIL DE CERVIA DE LES GARRIGUES: OBSERVATORI DE LA PUNTA DELS MARQUESOS I TRINXERES DE VALLSEQUES

TRAVESSA MUNTANYES DE PRADES: DE LA FONT DE LA TEULA - CASA DEL TILLAR A PRADES

UN PATRIMONI PER DESCOBRIR: LES PEDRERES D'ASPA. AVUI LA PEDRERA DE L'ASTOR

JUNCOSA: ITINERARI CIRCULAR CERCANT LA COVA XEPERA (ERMITA TROGLODITICA DE SANT JOAN)

JUNCOSA, EL MIG DEL MON: ERMITA DE SANT JOAN

WOW!!!! 2a NETEJA DE CAMINS DE LA SERRA DE LA LLENA

DOCUMENT: NOVETAT SUPERBA SOBRE EL LLISTAT PRESONERS SEU VELLA

RECORREGUT DE MEMÒRIA HISTÒRICA DEL BARRI DE LA NOGUEROLA 1936