SOMIAT ESPOLON DE LA VIRGEN (Rodellar - Serra de Guara)

Poder havia previst pujar per la ferrata de L'Espolon de la Virgen més deu vegades i, finalment, he pogut assolir-lo. El definiria com intents però dura poc...menys mal que hem fet moltes fotografies i se'ns ha fet una mica més llarg. La veritat és que l'entorn dona per captar imatges. Amb trams verticals, però equipats amb força ferro i ben situat. No he tingut mai la sensació de no saber on posar el peu o la mà. En poques paraules. M'ha agradat. No he fet els ràpels de baixada del barranc, em deixo pendent tornar-hi un dia per fer la variant de baixada pel barranc.

De la pàgina: https://anayet-eduardoteba.blogspot.com/

DESCRIPCIÓ DE L'ITINERARI:

Rodellar estar situat en el cor de la serra de Guara, una meravella natural formada per barrancs, rius i roca calcària que es deixa treballar per l'aigua. Aparquem a l'entrada de la localitat i agafem un carreró avall que surt del centre del poble. Fem cap a una mena d'altra barriada i anem seguint les indicacions a la via Ferrata. Obvi.

Baixem al riu Mascun (de l'àrab racó habitat pels esperits i dimonis) però el nostre camí és celestial ja que baixem per jolives llaçades dibuixades en la roca.

30 min Arribem al riu. Alerta, una vegada en les meves intentontes, el riu baixava amb força cabal i no vam poder arribar-hi. Ara anem travessant per roques el riu. Un esport divertit però us aconsello dur bastons per sostenir-vos amb seguretat damunt del riu.

47 min Abandonem la llera del riu i ens enfilem per un corriol costerut.

50 min Un cartell ens indica que estem en l'inici de la via ferrada. Vinga a canviar-nos i posar-nos de bonito.

Els primers metres són verticals, drets.... cal prendre'ls amb calma. Als 50 metres aprox. Els esgraons tiren a l'esquerra i ens obliguen a situar-nos damunt de la verticalitat de la paret, traient-nos a l'exterior cercant l'espectacularitat del pas. No caldria... per la dreta aniríem practicament caminant, però els ferratistes volen foto per instagram.

Sortim per la dreta de la verticalitat i poc després anem a l'esquerra pràcticament caminant seguint el cable de vida. Ens pensem que hem acabat... però NO. Encara queda un darrer pas vertical (no seria obligat però de nou cercant l'espectacularitat).

2 h Fi de la Ferrata. Anem a l'esquerra amunt per anar a l'ermita de la Virgen del Castillo que roman encimbellada més amunt.

2 h 06 min Ermita de la Virgen del Castillo, d'estructura senzilla però amb l'encant de l'arquitectura popular. Val la pena pujar uns metres més amunt on hi ha una taula amb cadira i un mirador espectacular sobre el riu. Tirem via avall.

2 h 10 min Deixem la ferrata i seguim el camí principal.

2 h 21 min Barranc de la Virgen que travessem. En una propera ocasió i baixaré rapelant.

2 h 32 min Camí de baixada al barranc de Mascún per on hem passat abans.

2 h 48 min Rodellar i anem al bar de l'entrada a fer unes tapes (recomenable) i unes cerveses per recuperar líquids.

De la pàgina: https://deandar.com/
Un petit vídeo nostre amb el punt més espectacular:

Per veure un vídeo explicatiu, prou divertit: