O CAMIÑO DOS FAROS: 4a ETAPA: L'EQUADOR. De Laxe a Arou

És l’etapa més curta de tot el recorregut. He llegit que és el dia ideal per ensenyar algú que és el Camiño dos Faros, per agafar bon regust i animar-se a completar-lo. Poder tenen raó. Val a comentar que com aquests dies havia plogut bastant he tingut algun “problemilla” per poder passar pel camí i he hagut de fer alguna cosa que en la descripció explicaré detalladament.

És una etapa essencialment plana amb nomes dues pujades remarcables: la pujada al far de Laxe i l’altra la pujada al Peton do Castro o de Soesto.

Descripció de l’itinerari:

Sortim del port de Laxe i anem a voltar l'església de Santa Maria de l’Atalaia i tot seguit ens enfilem pels carrers per anar a buscar el far de Laxe.

13 min Bifurcació. El camino do Faros proposa anar a la dreta voltant el cap d’Insua mentre que la carretera asfaltada tira recte amunt (més curt) però personalment recomano anar per la dreta amb panoràmiques excepcionals.

23 min Pujada al far, poc rellevant.

36 min Arribem al far de Laxe, no és un far espectacular com els altres que hem visitat ja que li falta una fotografía seva amb el mar al fons. Al costat hi ha una escultura titulada L’Espera que representa la mare-dona-núvia esperant la tornada del vaixell. Anem per la vora de la costa.

50 min Furma de la Espuma és una entrada del mar on s’acumula l’escuma que de forma natural fa el mar. Poc després passem per damunt de la Praia dos Cristais on hi ha unes pedres que reflecteixen la llum i fan aquests efecte.

1 h 02 min Cementiri de Laxe, on complementem la volta de la punta d’Insua. Voltem el cementiri i agafem un ramal que davalla cap a vall. Anem entre roques on he trobat pescadors de canya.

Pujada al Peton de Castro.

1 h 42 min Assolim el Peton de Castro o de Soesto (92 m.), cal anar uns 10 metres enllà per fruir de la seva excepcional panoràmica. Albirem la totalitat de l’etapa que ens queda per fer. Baixem amb cura les primeres roques, especialment si estan molles.

2 h 07 min arribem a la Praia de Soesto amb una área de pic-nic. Hi ha una passarel·la de fusta que volta la meitat de la platja, pensó per evitar trepitjar les dunes, però crec que posant unes estaques senyalant el camí s’haguessin pogut estalviar molts diners.

3 h 18 min Arribo a la Lagoa (llacuna) de Trava on torno a passar per unes passarel·les.

3 h 31 min S’acaben les passarel·les i hem d’agafar un trencall a la dreta, però si ha plogut molt us trobareu que el camí està cobert d’aigua i haureu de xapotejar una vintena de metres. Vaig intentar anar per l’esquerra i encara va ser pitjor. El millor és seguir el camí recte i sortir a la carretera.

3 h 40 min Passem per la vora del llogarret de Mordomo, personalment recomano arribar-nos i anar a prendre pop gallec pescat allí mateix. Cal que aneu al bar Os Espiños, però cal que truqueu el dia abans perquè us el preparin aquell dia.

Tornem al camí, ja fartets.

4 h 50 min Sortim a la carretera poc abans d’arribar al poble de Camelle. En arribar a la platja decidim travessar per la sorra.. En l’extrem del port hi ha la caseta i alguna escultura de l’escultor alemany que es va afincar aquí. Va ser conegut popularment com a Ma. Té un museu en el centre del poble.

5 h  08 min El camí estrictament parlant no passa per la caseta, sinó que uns 50 metres abans gira a l’esquerra. Ara el camí entra també a la xarxa de camins de Camariñas que sembla ser que va prendre el treball fet pels cuidadors inicials del Camiño dos Faros. També recordar que aquestes costes van ser durament castigades pel naufragi del Prestige que va malmetre tota la costa amb el petroli que va escampar.

Pel camí hem anat trobant diferents coidos que són platges de còdols.

5 h 33 min Arribem a l’Arou on acabem la 4 etapa.

Entrades populars d'aquest blog

PEL PAS EQUIPAT DE LLUELLES DEL LLOP (VALL DE MEIÀ)

TRAVESSA PRINENCA (1): DE LA BESURTA A L'ARTIGA DE LIN PEL COLL DELS ARANESOS

EL MONTSEC OBLIDAT I DE CASA NOSTRA: MONTSEC D'ESTALL

DOCUMENT: NOVETAT SUPERBA SOBRE EL LLISTAT PRESONERS SEU VELLA

TRAVESSIA PIRINENCA (2): DE L'ARTIGA DE LIN A LA BESURTA PEL COLL DE TORO

L'IMPRESSIONANT CAMÍ D'ALINS A TOR

0 CAMIÑO DOS FAROS: ETAPA 1: COMENÇA L'AVENTURA: De la platja de Minyons a Malpica

PEDRAFORCA: TERRENY DE DESCOBERTA

WOW 16a CAMINADA POPULAR DE TUIXENT: ELS EMBOSCATS

PATRIMONI BEN CONSERVAT: CAMPAMENT DE PUJALT - QUINA ENVEJA!!!