O CAMIÑO DOS FAROS: 6a ETAPA: L'ETAPA LLARGA I SENSE MAR: De Camariñas a Muxia

Després de tants dies marins, avui ens toca una ruta interior. Deixarem de sentir els cops de les ones contra les roques. Les aigües es calmen. Geogràficament hem de resseguir una ria que anirem vorejant. Una etapa plana amb alguna pujada en el tram final. És l'etapa més llarga però, els taxistes, ens diuen que no és la més dura. Fent el Camiño hem de saber escoltar als taxistes que són els millors guies. No han fet el camí però se'l coneixen pam a pam.

Sortim de Camariñas per la vora de la carretera i entrem a la ria del riu Grande, coneguda com a ria de Camariñas

22 min Praia d'Area de Vila (area=arenal) on es separa la platja de la carretera. Hi ha un parc infantil. La majoria de tram és per una pista amb alguns sender entre eucaliptos. Anem girant per l'enseada de Bassa. Desanima veure a l'altre costat per on tornarem.

1 h Arribem al fons de l'enseada de Bassa

1 h 47 min Arribem a la Fonte i praia d'Arinyo. Deixem la pista i anem per un corriol que surt a l'extrem i em va costar de localitzar.

2 h Entrem a l'interior, acabant un nou entrant.

2 h 09 min Sortim a la carretera que travessem i anem a les aldees de Tasaraño, A Piosa, Dor, O campo do Outerio, mostres del ruralisme galleg.

2 h 54 min Entrem a la localitat de Ponte de Porto que és la vila més gran del contorn on hi ha l'important pont que travessa finalment el riu Grande i acaba la ria de Camariñas. A l'altre costat del riu hi ha un passeig que estan enrajolant. Posteriorment anem per la carretera.

3 h 16 min La carretera s'estreny a l'entrada del llogarret de Cereixo. Anem a l'esquerra on trobarem un antic molí i unes passeres de fusta que ens deixaran en un preciós castanyer on em refugiaré quan comença a ploure a la vora de l'església i les torres d'una casa noble. Surto a la carretera per on vaig fins al cementiri del poble on agafo un sender.

5 h 13 min Praia de Leis de Nemancos on tornem a sentir les onades que arriben directament del mar que entra per la bocana que hi ha entre Camariñas i Muxia.

5 h 26 min Faro de la Punta de Lago. No és un gran far, però val a dir que té la curiositat que és un far que no està ubicat en el mar, sinó en una ria. Està construint en una petita illa a la que s'arriba per un pont.

5 h 35 min O Lago, petit llogarret, on hi ha establiments de restauració i allotjament, però tot està tancat.

5 h 46 min Damunt del camí hi ha el càmping de O Lago que està obert i decidim aturar-nos a aixugar-nos de la pluja. Som molt ben atesos.

6 h 03 min Passem pel llogarret de Merexo.

6 h 34 min Arribem a l'aldea de Os Muixos, on baixem al riu Negro on hi ha un grapat de molins formant una ruta ben condicionada. Tram molt bell, amb diferents ponts que travessen el riu.

6 h 52 min Fem cap a la praia Area Major on desemboca el riu Negro. He pogut llegir que es tracta del riu més curt de Galícia. El camí de sortida està a la part inferior a la dreta. Hi ha una pujada molt ferma amb un parell de passos on sembla que estiguem grimpant per terra (seria millor posar-hi una corda). Dalt ens incorporem a un camí més fressat.

7 h 32 min Ara ens toca la pujada del dia a l'aldea de Choronte.

8 h Entrada a la vila de Muxia. Em recorda - en petita escala - a Salou. Tot de gent als bars, els restaurants plens, peregrins del camí de Sant Jaume... tot és brogit i moviment.

Cal travessar el poble i visitar el
santuari de la Virxe a barca (8 h 20 min), bastit perquè la verge va aparèixer muntada en una barca de pedra. La tradició diu que les roques que volten l'entorn són restes d'aquella celestial nau. També hi ha el monument que recorda els voluntaris que van venir a traure el xapapote que va sortir del Prestigi. Val a dir que el naufragi d'aquest vaixell genera opinions ben diferents. Per una part, nosaltres davant de la major desgràcia ecològica d'Espanya cridàvem Nunca Mais, mentre que alguns gallecs van cridar: Outro mais. Em reservo els qualificatiu.

Entrades populars d'aquest blog

PEL PAS EQUIPAT DE LLUELLES DEL LLOP (VALL DE MEIÀ)

TRAVESSA PRINENCA (1): DE LA BESURTA A L'ARTIGA DE LIN PEL COLL DELS ARANESOS

EL MONTSEC OBLIDAT I DE CASA NOSTRA: MONTSEC D'ESTALL

DOCUMENT: NOVETAT SUPERBA SOBRE EL LLISTAT PRESONERS SEU VELLA

TRAVESSIA PIRINENCA (2): DE L'ARTIGA DE LIN A LA BESURTA PEL COLL DE TORO

L'IMPRESSIONANT CAMÍ D'ALINS A TOR

0 CAMIÑO DOS FAROS: ETAPA 1: COMENÇA L'AVENTURA: De la platja de Minyons a Malpica

PEDRAFORCA: TERRENY DE DESCOBERTA

WOW 16a CAMINADA POPULAR DE TUIXENT: ELS EMBOSCATS

PATRIMONI BEN CONSERVAT: CAMPAMENT DE PUJALT - QUINA ENVEJA!!!