O CAMIÑO DOS FAROS: 8a ETAPA: LA DARRERA: De la Praia de Nemiñas al cap de Finisterre

Tot lo bo s'acaba ... i el camiño dos Faros també. Val a dir que  tinc els peus fotuts i començo el dia coixejant però a mesura que camino es van escalfant. L'etapa esperançadora té una pujada ben ferma fins al O Veladorio on hi ha una lletja torre però la vista des d'aquí dalt és excepcional ja que ens permet albirar la nostra fita final ben propera. Vinga ja hi som.

(recordeu que no vam començar a caminar de la Praia de Nemiñas perquè no havia cap servei i vam haver de marxar caminant fins a Lires on vam trobar allotjament "hotel d'As Eiras", farem la descripció des de la Praia).

Des de la Praia de Nemiñas agafem la carretera d'accés i aviat el deixem per una carretera que baixa a la dreta vers a la platja on trobem una munió de surfistes. Cada loco con su tema.

Agafem una pista que s'anirà enfilant amunt. doncs haurem de superar la ria de Lires. Es dona la circumstància que hi ha alguns dies en acabar l'estiu que es pot creuar caminant el sorral del rio de Castro.i no cal fer el tomb que fem pujant

30 min Un sender davalla per la dreta a buscar el riu do Castro.

53 min Travessem el pont de Vaosilveiro i remuntem per l'altra riba.

1 h Poble de Lires amb tots els serveis. Nosaltres ens quedem a dormir a l'hotel As Eiras. Baixem fins al cementiri de Lires i continuem per una carretera asfaltada arran de la ria de Lires.

1 h 21 min Extrem de la ria de Lires on acaba la carretera asfaltada i agafem una pista.

2 h 03 min Arribem a la punta de Lagoa i passem per damunt d'uns penya-segats. El camí esdevé estret i cal passar amb cura encara que en alguna referència que he llegit en parla com uns passos molt compromesos.

2 h 19 min Monte da Vela. Nova baixada.

2 h 39 min Penya-segats de Mexadoria.

3 h 03 min Inici de la Praia de Rostro, es fa feixuc caminar entre la sorra.

3 h 34 min Sortim de la platja per una petita vall. Girem a la dreta.

3 h 47 min Punta do Rostro. Baixem i poc després tornem a pujar per una pista.

4 h 07 min Passem pel costat del Monte do Castelo on havia hagut un poblat primitiu però no tinc ocasió de visitar-lo. Continuo arran de parets però ara han esdevingut herboses.

4 h 47 min Surto a una carretera. A l'esquerra tinc l'aldea de Denle que no arribo a veure. Vaig a la dreta. Sota tinc la praia d'Arnela.

4 h 52 min Abans d'arribar a l'aldea de Vilar de Duio agafo una pista que baixa cap a la praia d'Arnela, però abans d'arribar al fons, el meu camí gira a l'esquerra i flanqueja la platja.

5 h 04 min Arribo a la punta d'Arnela o de Rodaleira i pujo per un contrafort ben xiroi. Assoleixo la carena i vaig tirant per damunt d'uns penya-segats.

5 h 58 min Faig cap a O Veladoiro (234 m.). Per primer cop albiro al fons el cap de Finisterre on acabo la travessa. Baixada per anar a buscar la darrera platja

6 h 48 min Praia do Mar de Fora. Surto per unes passarel·les de fusta i per un camí empedrat.

7 h 04 min Arribo a la darrera aldea: A Insua. Vaig pel nord del cap de Finisterre, amb el mar a la dreta. Darrera pujada.

7 h 51 min Monte Facho. La mirada se'ns ha quedat fixada en el far de Finisterre que albirem sota nostre. Baixo per una carretera. Trencall vers l'ermita de Sant Guillerme.que visitaré en la propera encarnació.

7 h 58 min Mirador del Solpor, ara veig als meus peus el far de Finisterre i veig que està ple de turistes i peregrins. Es una estranya sensació de notar tanta gent després de tantes hores de solitud.

Passo les paradetes de souvenirs, passo l'hotel de luxe que ocupa el far i vaig a un racó del cap de Finisterre. Em sento a la vora d'una creu amb petxines de peregrins i em sento. Sé que he acabat el Camiño do Faros entre gent que es fa selfis i algun peregrí emocionat per acabar també el seu camí. (8 h 16 min)

Entrades populars d'aquest blog

PEL PAS EQUIPAT DE LLUELLES DEL LLOP (VALL DE MEIÀ)

TRAVESSA PRINENCA (1): DE LA BESURTA A L'ARTIGA DE LIN PEL COLL DELS ARANESOS

EL MONTSEC OBLIDAT I DE CASA NOSTRA: MONTSEC D'ESTALL

DOCUMENT: NOVETAT SUPERBA SOBRE EL LLISTAT PRESONERS SEU VELLA

TRAVESSIA PIRINENCA (2): DE L'ARTIGA DE LIN A LA BESURTA PEL COLL DE TORO

L'IMPRESSIONANT CAMÍ D'ALINS A TOR

0 CAMIÑO DOS FAROS: ETAPA 1: COMENÇA L'AVENTURA: De la platja de Minyons a Malpica

PEDRAFORCA: TERRENY DE DESCOBERTA

WOW 16a CAMINADA POPULAR DE TUIXENT: ELS EMBOSCATS

PATRIMONI BEN CONSERVAT: CAMPAMENT DE PUJALT - QUINA ENVEJA!!!