TRAVESSIA PIRINENCA (2): DE L'ARTIGA DE LIN A LA BESURTA PEL COLL DE TORO

En l'entrada anterior he descrit l'excursió de la Besurta (Vall de Benasc) a l'Artiga de Lin pel coll dels Aranesos. Hem dormit al refugi de l'Artiga amb un tracte exquisit encara que reconec que el disseny exterior no m'acaba d'agradar gaire i avui tornem a la vall de Benasc però pel coll de Toro.

VALORACIÓ: Travessa superba que ens permet enllaçar la vall d'Aran amb la capçalera de la vall de l'Esera.

DIFICULTAT: Mitjà, principalment  pels desnivells.

TEMPS: 1r dia 5 h  16 min + 2n dia 3 h 42 min = 8 h 58 min

LONGITUD: 1r dia 13,4 km + 2n dia 9,1 km =  22,5 km

DESNIVELL: 1r dia + 650 m – 1050 m + 2n dia + 840 m - 410 m: Total: + 1490 m - 1460 m

Des de l'entrada del refugi ja albirem al sud el coll de Toro. Es veu altiu, desafiant... doncs no us defraudarà gens.

Sortim pel prat en direcció a la base del mur. Aviat trobem el sender que travessa la praderia (3 min). Ens encarem a la paret, en el seu extrem esquerrer. El camí està ben fressat i no presenta cap dificultat d'orientació. Aviat comença la pujada ferma i decidida per a valents. Hi ha dos trams amb cable de passamà. Passos amb poc compromís.

1 h 40 min Arribem a l'estany del Coll de Toro. Al seu extrem hi ha l'autèntic coll, encara que sembla que estigui poc abans d'arribar al llac.

2 h 05 Coll de Toro (2240 min).  Iniciem la baixada cap a la vall de l'Escaleta.

2 h 12 min Enllacem amb el camí que remunta per la vall i per on vam passar ahir. Anem a la dreta, avall.

2 h 23 min Cova de l'Escaleta amb una fondària prou ampla d'uns 10 metres. A l'extrem hi ha una continuació però cal descendir per una gatera estreta que ja no vam fer. No sé trobar cap topografia de la cavitat.

2 h 57 min Forat i cascada de l'Aigualluts.

3 h 42 min Aparcament de la Besurta

Entrades populars d'aquest blog

WOW 16a CAMINADA POPULAR DE TUIXENT: ELS EMBOSCATS

PELS CIMS OBLIDATS: TUC DE SABURO

PEL PAS EQUIPAT DE LLUELLES DEL LLOP (VALL DE MEIÀ)