JORNADA CUIDADORS DE SENDERS: SANT MIQUEL DEL FAI

Avui hem anat a la Trobada de Cuidadors de Senders que organitza la FEEC. Enguany el lloc triat era Sant Feliu de Codines. Durant tot el dia ha hagut molt bon rotllo. Al matí ens han portat en autocar fins al monestir de Sant Miquel del Fai. És un indret meravellòs però la veritat calia pagar 8 euros i ho trobo un "robo". Així que hem començat l'excursió de tornada a Sant Feliu. Erem una 60 llarga d'excursionistes.
Per saber detalls de Sant Miquel del Fai
Sortim de Sant Miquel per la carretera d'accés.
18 min. Després de travessar la riera de Tenes, prenem uns 100 metres més amunt un trencall a la dreta i abandonem la carretera asfaltada. Cartell informatiu.
25 min. Arribem a una pista i la seguim a l'esquerra. Anem planejant per damunt de la carretera.
45 min. Cruïlla que genera molts dubtes per l'excessiva senyalització que hi ha en un cartell doncs es pot anar a Sant Feliu de Codines pels dos costats. Nosaltres abandonem la pista i anem per un corriol que aviat surt a la pista d'accés a Cal Perer de Planes (49 min.)que només travessem i prenem un senderó que surt a tocar d'una senyal de prohibició de vehicles. Anem baixant. Trobem una nova pista i fem uns metres a l'esquerra i retrobem el senderó que baixa entre pins. Sota trobem la cova del Txec que està molt ben arranjada i curiosa.
1 h Sortim a una pista. Poc després s'incorpora la variant que hem deixat a la cruïlla.
1 h 12 min. Sortim a tocar del Cim de les Aligues ( 484 m.) on fan ensinistrament i desmostracions amb aus rapinyaires.
Ara continuarem per la carretera - amb força transit. Fins arribar arribar a Sant Feliu de Codines ( 1 h 16 min.) on prendrem un carrer a l'esquerra, evitant la carretera, i farem cap fins al Centre Cívic de la Fonteta.
Com arribem molt d'hora els companys excursionistes de Sant Feliu aconsegueixen poder anar a veure el museu de Can Xifreda que ens ajuda a passar l'estona d'una forma ben entretinguda.
Després un dinar social al Centre Cívic de la Fonteta i després a classe on el Kapo dels senders ens explica la nova proposta sobre un decret català dels senders. Personalment em va sembla molt bé. Es veu que són gent responsable.

1. si no cobren 8 eurus no hi ha decret de senders que valgui!!!!

2. Crec que si només fos pagar 8 euros la FEEC pagaria. No crec que la Xeneralitat deixi passar un decret tan favorable als pobres excursionistes mig acratillos.

3. me referia que si no hi ha caler a arreplegar pels polítics/empresaris serà un decret o llei o el que vulgós que quedarà sense aplicació com tants d'atres.

4. Home, no tot és problema de diners. També hi ha altres coses com al menys tindrem dret a tenir uns camins reconeguts legalment i ningú podrà anar per allí posat coloraines de pintura ... al menys intentar-ho.