MURALLES DE LO CASTELL

L'Oriol Grau va popularitzar fa uns anys aquella vella cançó de Murallas de Tarragona però per a muralles, muralles les que tenim envoltant Lo Castell de Lleida. Van ser construïdes per les forces borbones que van ocupar la nostra bella Seu Vella. Van tirar les cases nobles de la nostra ciutat i van bastir una complicada trama de baluards. De petit, vivia prop del turó de la Seu Vella i em feia un fart de jugar per aquest immens Port Aventura.
Qualsevol dia a terra!!!
Avui, diada de la Verge de Montserrat, la Montse ha decidit convidar-nos a dinar a Lleida. Com la benzina està molt cara he decidit agafar el camí vell d'Albatàrrec a Lleida i anar-hi, tot aprofitant una estona que no plovia. Com passa quan anem caminant, m'ha sobrat temps. Així que he decidit pujar a veure les muralles de la meva infantesa.
Entrada a la zona restringida
M'he quedat impressionat. Les muralles del vessant de Camp de Mart s'estan caient, esllavissant poc a poc pel pas dels anys. És un racó preciós i desconegut per molts lleidatans. Un altre dia baixaré amb el GPS i faré una descripció detallada de l'excursió urbana. Mentre tant ja podeu anar mirant alguna imatge que vaig fer amb el "celular" fins que es va acabar la bateria...

Ascensor per pujar al Castell del Rei
Línia de muralla caiguda
Un altre tram caigut

Passos de paterna que comuniquen els diferents nivells.






Comentaris