CORCEGA (3): TRAVESSA DE LES AGULLES DE BAVELLA

Si només podéssiu fer una excursió a Corsica, sense cap mena de dubte hauríeu de fer les Agulles de Bavella.
Diuen que de cada 5 turistes que van a la illa 1 passa pel col de Bavella. És un racó meravellòs, encara que ple de gent en els trams propers al coll.
Ho vaig comparar una mica a Montserrat, però aquí les agulles no són de roca conglomerada sinó que són d'un granit meravellòs. Bavella ocupa menys extensió doncs amb la proposta que vaig fer vaig anar de punta a punta en una sortida i a Montserrat és més llarg però també té aquest aspecte de laberint de pedra on no et voldries perdre mai el sender doncs pots tenir problemes greus.
La travessa també és una variant alpina del GR 20 que és més ràpida que el GR normal però aquí cal fer més desnivell. La tornada la fem pel Gr; però així com la variant alpina és genial, el Gr normal no té tant encant.
Valoració: MOLT INTERESSANT

Dificultat: Moderada. Bon camí.
Desnivell: 880 m.

Temps: 5 hores 45 minuts.
Descripció de la travessa de les Agulles de Bavella:
Sortim del coll de Bavella (1218 m.). Si es vol entrar al pàrquing "oficial" cal pagar 3 euros encara que quan vaig arribar-hi havia molt lloc per aparcar de franc. Un robo!!!.
Allí hi ha un turó amb una imatge de la mare de Déu de les Neus plena d'ofrenes i espelmes artificials (a la nit - quan vaig fer el bivac - no entenia les llumetes) i una creu en un altre tossal.
Sortim per sota de la mare de Déu seguint les marques blanques i vermelles.
6 min. Deixem el Gr i seguim la variant alpina marcada amb dues marques grogues paral·leles. Aquest primers metres cal estar atent al camí, de fet tota l'estona, doncs vaig anar a fer una foto a una roca bonica amb tafoni (forats) i vaig continuar pel corriolet i vaig veure que no seguia les marques grogues així que vaig tenir que cercar el bon camí que passava més amunt. L'indret és meravellòs, tot amb roques amb formes suggeridores, altives i foradades per l'erosió.
50 min. Arribo a la Bocca di a Truvone (1334 m.). Canvi de paratge en entrar en una nova vall. Ara em toca baixar. Tot és espectacular, fotogràfic. Però ara baixo, després pujo i després torno a baixar...
1 h 20 min. Trobo una cadena que em permet descendir uns 15 metres per una lleixa de roca. La cadena dóna seguretat.
1 h 34 min. Arribo a un coll molt marcat però no veig marques grogues. Atenció, el sender ha girat uns metres amunt i s'enfila amunt. Al costat tinc una agulla sensacional que he flanquejat per sota i pensava que era la més alta.
2 h. Trobo un forat a la roca. Senzillament superba.
2 h 04 min. Passo per la Bocca de Purgulu (1662 m.) que és el punt més alt de l'excursió. Ara el sender comença a descendir. Al costat tenim les agulles més altes de la contrada.
Comencem un llarg descens. L'excursió en aquesta segona part perd l'espectacularitat del primer tram.
2 h 46 min. Faig cap al GR 20. Vaig a l'esquerra. A la dreta aniria al proper refugi d'Asinao que és la base per pujar al Mont Incodine (2000 més meridional de la illa).
Primerament anirem a mitja alçada del barranc d'Asinao. Tram planer. Anem contornejant la muntanya.
Més tard trobem una torrentera que baixa de les Agulles (el torrente de Caracutu) que haurem d'anar a buscar per travessar el barranc i continuar per l'altre vessant. Desnivells poc remarcables.
Damunt nostre encara podrem veure algunes de les agulles que hem travessat en començar la ruta.
A l'altre costat de la muntanya veig la carretera a la bocca de la Bavella que m'indica el que em falta per completar el recorregut i la puja final que hauré de fer.
Passo per la cruïlla on he agafat la variant alpina. Damunt hi ha uns escaladors que proven les seves forces amb unes vies esportives.
5 h 45 min. Col de la Bavella.