CORCEGA (4): CASCADA DE PISCIA DI GHJADDU o GALLU

Aquesta proposta la faig a la tarda per complementar la sortida matinal a les Agulles de Bavella. La veritat no és una sortida 10 però ja que estava per la zona crec que calia aprofitar el temps. És tracta d'una sortida molt turística. Havia gent amb xancletes.
És una cascada que arriba als 70 metres de salt. Diuen que va haver algun boig que la va baixar amb piragua. Més que baixar-la el que devia fer era saltar-la...
Per aparcar-hi cal pagar 3 euros que et pots evitar si vas després de les 6 de la tarda, o dius que vas al restaurant (ja veieu que sóc català, català).

Característiques:
Valoració: Acceptable.

Dificultat: Baixa. Nivell turístic.
Desnivell: 170 m

Distància: 5,3 km.
Temps: 1 hora 30 minuts


Descripció de l'itinerari:
Del costat del restaurant surt el camí perfectament indicat.
Cal posar atenció que com en tota Corsica hi ha un elevat  perill d'incendis (quan vaig estar jo el perill era màxim i havia restricció d'accés a les boscúries). En aquest sentier, tan concorregut a l'estiu, han fet un pla d'emergències per si es produeix foc. De fet havia algun pi amb la soca negra d'algun incendi passat.
Hi ha dues zones de confinament i a mesura que vas caminant trobes cartells que et duien el temps que et falta per arribar al lloc de confinament. Potser ens passem una mica!!!.
Primer passem unes llastres de granit - per tant no és un sender per anar amb taca-taca - i seguim les marques grogues. Passem un pont i més tard travessem un torrent a gual.
30 min. Arribem a una clariana (lloc de confinament). Per la dreta pots baixar a cercar el torrent de Piscia di Ghjaddu on hi ha unes tolles per banyar-te però el sender gira a l'esquerra.
35 min. Trobem un pedra sentinella o tafoni. Un plafó ens explica que malgrat ser el granti un pedra forta l'èrosió la va desgastant en la base per l'aigua i el vent i forma les singulars formes de les tafoni, o pedres foradades.
40 min. Arribem a Sapara que no és una altra cosa que una cavitat en una roca on els pastors aprofitaven per passar algun dia mentre feien la transhumància.
Ara ens toca baixar per una mena d'escales de pedra mig naturals i mig articials. Ens entafonem vers una canal. Hi ha un passamà que ens permet descendir amb relativa comoditat.
El camí ferrat no acaba d'arribar al peu de la canal i em quedo una mica sorprès ja que no han sabut tallar les branques dels arbres i es fa difícil fer una foto digna (45 min.).
He començat a caminar a les 6 h 30 de la tarda i encara hi ha un munt de turistes que han anat molt més tard que jo aprofitant que ja no fa tanta calor.
Tota l'estona estic observant una roca que hi ha al Capu Rossu que qualsevol dia baixarà rodolant de la muntanya ja que està en un equilibri precari. A veure si encara hi posaran cartells avisant del perill!!!
NOTA: En començar a caminar em vaig confondre de camí i vaig agafar el dels quads i vaig caminar mig hora fins que vaig preguntar a un quaquer per trobar el camí correcte.
Per cert Piscia di ghjaddu ho podríem traduir com la cascada de la llebre.
Track que vaig trobar de la sortida:

Comentaris