L'ENTRANYABLE PIC DEL SEGRE DES DE NÚRIA

Dins del marc de la 1ra Jornada Nacional Senderista ens hem instal·lat a l'hotel de Núria. Recordo quan vaig estar una altra vegada fent un bivac, feia el GR-11. Crec que vaig estar millor fent el bivac que dormint entre llençols, però tancat.
Per dalt hi ha neu i boira. Pujarem pel sender transfronterer GR-73 fins al coll de Finestrelles. Era el pas més important per anar a França. Un cop en la carena fronterera la intenció era pujar al pic de Finestrelles i baixar pel GR-74 però en el coll de Finestrelles. En Marià té l'encert de canviar el pic de Finestrelles pel del Segre que està descobert de núvols.
Característiques:
Valoració: Itinerari prou interessant per les muntanyes de Núria que tenen aquesta combinació de muntanya propera i d'alta muntanya.
Dificultat: Moderada. Bona part del recorregut per sender. La baixada del coll d'Er es fa sense camí però no presenta dificultat rellevant.
Desnivell: 950 m.
Distància: 11,2 km. -
Temps: 3 hores 25 minuts.
Itinerari circular.
Descripció de l'itinerari:
Sortim de darrera del Santuari de Núria (1958 m.) pel barranc de Finestrelles que està situat a l'esquerra del Santuari. Anem per una pista d'esquí. A l'esquerra deixem la zona d'acampada.
8 min. Travessem per un pont el torrent i comencem a trobar marques blanques i vermelles. De fet nosaltres vam anar pel camí del canal doncs dubtàvem si agafar el camí al Puigmal o per Finestrelles. El Marià, el nostre guia natiu, pujava amb el cremallera però es va espatllar i va pujar en el següent i nosaltres vam sortir sense patró que dugués la nostra barca.
35 min. Travessem el rierol de Finestrelles. Ara el camí traça unes llaçades que ja intuïa des de Núria.
54 min. Assolim un contrafort (2389 m.) que està situat damunt de la roca de la Maula.
1 h 36 min. Arribem al coll de Finestrelles (2604 m.). El vent es fort. La carena vers el pic de Finestrelles està envoltada de núvols. Sorprenent visió cap a la vessant francesa.
Anem a l'esquerra seguint el sender que va a la dreta cap al pic del Segre.
2 h 15 min. Pic del Segre (2843 m.) en la seva base, al nord, naix el riu Segre. L'any 2010 vaig anar a les Fonts del Segre. Continuem per la carena baixant. El dia és nuvolós i fred. En la carena encara hi ha neu especialment en el vessant nord.
Anem baixant.
2 h 27 min. Coll d'Er (2747 m.). Ens decantem pel vessant sud. No hi ha un sender definit sinó que baixem per tarters inestables però sense gaire dificultat.
2 h 36 min. Plana. Ara el terreny és herbòs. Al fons veiem el camí que baixa del Puigmal per la canal de l'Embut. En lloc d'anar-lo a buscar anem revoltant la muntanya.
Fins ara hem anat lents, però demano al Marià que em dongui permís per poder anar tirant doncs a l'estació de Queralbs m'esperen la Maria José i la Rosalia que han fet l'altra sortida que havia alternativa que anava de Núria a Queralbs. Em dona el bitllet del cremallera i baixo més ràpid. M'acompanyen uns quants amics de Ripoll que em porten com si fossin la meva escolta personal indicant-me les dreceres i els millors passos. Moltes gràcies.
2 h 52 min. Creuem el torrent de la Canal de l'Embut i anem pel camí que baixa del Puigmal. Per aquí vaig passar l'any passat.
3 h 06 min. Abandono el barranc. Per l'esquerra anava el camí que hem deixat a la dreta quan pujàvem pel barranc de Finestrelles.
3 h 19 min. Travessem el camí del canal i continuem baixant cap al Santuari que ja veiem al fons.
3 h 25 min. Arribo al Santuari de Núria on agafo la bossa que he deixat. Vaig a l'estació del cremallera i em diuen que d'aquí 10 minuts surt el tren. No podia anar millor.

Track de la sortida:

Powered by Wikiloc

Comentaris