QUATRE MILS DE L'ATLAS (4): ASCENSIÓ AKIOUD

Comencem dient que l'ascensió a l'Akioud, a diferència de la del Toubkal i el Timesguida i el Ras, no és turística. Què vol dir això? doncs que no trobareu un sender marcat, caldrà intuir clarament la direcció per on heu de pujar. Aquest aspecte aventurer té aquest encant.
Val a dir que cal pujar una tartera pesada "un passito pa alante, un passito pa tras" però no hi ha cap d'altra dificultat remarcable. Personalment va ser el 4000 més interessant dels 5 que he fet durant la meva estada als Atlas.
Valoració: Recorregut interessant però sense la sensació de ruta Coca-cola del Toubkal. Aquí cal orientar-te i pensar.
Dificultat: Moderada. La principal dificultat és pujar per la tartera amb pendents de 35º.
Desnivell: 950 m.
Temps: 4 hores 30 minuts.

Ma filla entre els cards
30 min. Abandonem el camí principal que puja per la vall d'Assif n'Isougouane i agafem un trencall a la dreta. Atenció cal haver creuat el barranc i fer una cinquantena de metres i pujar seguint un reguitzell de fites que ens permeten superar un grau interessant. Des d'avall sembla impossible poder pujar. Nosaltres seguint una guia van pujar pel barranc "pequeño y angosto" que hi ha abans i ens vam trobar amb un munt de cards punxents que ens van significar tot un repte pels nostres pantalons ja que les nombroses punxes es van clavar en la roba i ens van fer la guitza tot el dia.

Entrem a la vall i anem pujant amunt per una joliva vall. A la drete tenim els cingles de l'Afalla que etimològicament correspon a un tipus de tambor marroquí, imatge molt adient doncs el cim roman tancat per una gran franja de parets.
El sender es va perdent. Tampoc hi ha fites però sabem que hem d'anar a la dreta del pic. Pugem per una feixuga tartera
2 h. Arribem al coll que ens mena a l'Espatlla de l'Akioud. Per l'esquerra surt un marcat ja sender que va a l'ombra d'una cota inferior i poc després sortim a la carena principal on ens queda fer una grimpada sense cap mena de dificultat.
2 h 30 min. Assolim el cim de l'Akioud (4030 m.) en mig d'una bella carena de 4000 mils (Ras, Timesguida, Afalla...). Davant, com controlant els nostres passos el Jbel Toubkal.
El descens per la tartera esdevé més divertit.
En 4 h 30 min. ja estàvem al refugi sense preses. Crec que estàvem perfectament aclimatats als 4 mils's.
Per obtenir el track de la sortida (el track no correspon a la meva sortida):