AUTOCAR: TRAVESSA DEL RIU MONTSANT (ULLDEMOLINS - MARGALEF)

Sortida en autocar del CEL del mes d'octubre: Descens pel barranc del riu Montsant sortint d'Ulldemolins fins la presa de Margalef.
Aquesta sortida la vaig programar a l'abril amb la descripció de tot l'itinerari detallat.
Vam ser 43 excursionistes incloïent el Mario de Barcelona que va baixar fins al poble de Margalef i després encara va tornar a dormir al refugi de l'ermita de Sant Antoni (sense comentaris).
L'ambient va ser molt bo, amb moltes cares noves que no coneixia.
Vaig observar que la campana de l'ermita de Sant Antoni era una ojiba d'una bomba de la Guerra Civil. Hi havia estat moltes vegades però mai m'havia adonat del detall.
El recorregut total van ser de 19 km. amb uns 700 metres de desnivell de pujada doncs hi ha molts trams que cal pujar per després baixar, i no sempre anem aigües avall.
Vam sortir d'Ulldemolins cap a l'ermita de Sant Antoni que funciona com a refugi. A les Cadolles Fondes en Xavier Massot va fer una explicació de l'entorn natural de la serra del Montsant. El pobre va tenir que improvisar però com ell té nivell de sobres se'n va sortir airosament. Gràcies Xavier.
Vam arribar al trencall de l'ermita de Fraiguerau. Crec que era millor no pujar doncs la sortida ja era prou llarga i vaig avorrir als caminants explicant la llegenda de l'ermità. Quina paciència tenen els pobres.
A l'aiguabarreig amb el torrent del Pelag hi ha un pas que costa una mica de descendir i es va produir una mica de retencions però, com havia molt bon ambient, no va haver cap mena de problema.
L'altre punt destacat va ser el mas de Soleràs i poc després vam baixar a la cova de la Columna que va impressionar a tothom per la columna central i perquè  arribar fins al riu Montsant donant a un joc de llums molt interessant.
Després, ja arribant a l'embassament l'entron no és tan bonic i cal constantment pujar i baixar. El camí antic anava pel fondo de la vallada però ara l'embassament ens impedeix anar còmodament per la llera del riu.
El tram resulta un xic avorrit. La calor també ens va fastiguejar una mica.
En arribar a la presa vam decidir puja a l'àrea de pic-nic que hi ha sota la resclosa. L'ombra de les oliveres va esdevenir un repte per tothom. Va haver concurs de botes de vi per saber qui tenia el millor vi. Veredicte molt disputat on no ens vam poder posar d'acord, doncs les tres botes estaven molt bones (el Mario, el Pep Vicedo i el Paulino eren els participants). Amb l'escusa de fer de jurat va ser que beguéssim una mica més del compte. A la sortida de l'olivera vam haver de patir de valent amb l'escalfor del sol mentre passàvem per sota dels cingles de Margalef amb els escaladors amagats a l'ombra.
Vam acabar la sortida al bar d'en Ferran de Bellaguarda. Calia recuperar els líquids perduts.