MONTPEDROS - ERMITA DE SANT SALVADOR DE CASTELLONROI

L'excursió que he fet avui la vaig fer pocs dies després de nàixer la meva filla Alba (1990). Ahir ma filla va tenir un fill, el Quim, - el meu net - i m'ha fet il·lusió repetir la sortida. Tota l'estona he anat parlant amb el meu net i desitjant-li un món millor, i que sigui ben feliç. i noble ...
A casa he mirat la meva llibreta de muntanya i vaig veure que he pujat per la canal del costat. La primera l'anomenaré Canal de l'Alba (a l'esquerra i estreta) i la de la dreta, la del Quim per no confondre'ns. Veure croquis.
Característiques:
Valoració: Excursió sense cap mena d'encant a part del record familiar. Canal del tipus aventurera.
Distància: 3,7 km.
Desnivell: 330 metres
Temps total: 1 hora 47 minuts.
Itinerari circular.
Descripció de l'itinerari:
Deixo el cotxe i segueixo una pista que trobo a mà esquerra.
3 min. Agafo un sender que surt a la dreta. Força evident.
5 min. M'incorporo a un altre camí que segueixo per la dreta.
7 min. Arribo al costat d'una roca característica. Abandono el sender i m'enfilo entre els pins de repoblació forestal. Estic segur que l'any 1990 no estaven tan alts i podia caminar millor. Ara una mica és com anar pel mig de la selva trencant branques doncs els arbres estan molt junts. El problema vindrà quan en preparar els forats per plantar els branquillons van fer uns talussos que cada vegada són més alts i cal cercar el punt feble i havent de fer grimpades de terra descomposta. Si es volgués es podria anar pel camí de baixada que evita el bosc de repoblació i enllaçant per dalt. Tram poc agradable.
25 min. Surto del bosc i ara vaig a buscar l'inici de la canal.
37 min. Inici de la canal que resta molt oberta. Recordeu que la canal de l'esquerra és molt més estreta i va ser per on vaig pujar l'any 1990.
44 min. A l'esquerra veig una petita entrada a una cova. De fet en la canal de l'Alba n'hi havia una altra però la recordo com més explorable. Coordenades UTM: 31T  x=297670  y=4638586.
Hi ha trams on cal pujar per la roca amb  cura i escollint l'indret amb menys vegetació. És una canal d'exploració.
56 min. Surto de la canal. A la dreta hi ha també una entrada d'una cova amb formes corcades de roca vermellosa. M'arribo però no té continuïtat.
Un cop dalt vaig seguint corriols perdedors per la carrasca, amb una certa tendència a anar cap a la dreta.
1 h 06 min. Enllaço amb el camí que faré a la baixada. Vaig a l'esquerra.
1 h 08 min. Arribo a l'ermita de Sant Salvador o Montpedrós de Castellonroi (736 m.) amb una excepcional visió que destaca principalment vers l'embassament de Santa Anna. L'ermita es remarcablement gran encara que només conserva els murs del vessant més septentrionals. Vers al sud resta oberta i tancada per una reixa.
Hi ha el mirador de Sant Salvador vers l'embassament amb una taula d'orientació. A l'altre extrem de la construcció hi ha el camí que baixa a Casllonroi i el que va a Santa Anna per on he anat en altre ocasions.
Reprenc el camí de tornada doncs no vull fer tard. Inicialment tenia pensat baixar pel camí que va a Santa Anna però he vist que faria tard i prefereixo baixar pel camí que dona al sud que coincideix amb el que vaig fer fa 27 anys.
1 h 12 min. Comença la canal de baixada. Recordo que llavors pràcticament no hi havia camí en canvi actualment hi ha un senyor sender on trobo força gent pujant. Hi ha algun pas on cal anar amb cura al baixar. No ho recordava tan compromès.
1 h 24 min. Final de la canal. El sender en lloc de baixar recte gira planejant a l'esquerra evitant entrar en el bosc de repoblació.
1 h 29 min. Arribo a una cruïlla veig un sender que surt a mà esquerra. Hauré d'anar un altre dia a explorar.
1 h 36 min. Ens incorporem a un camí que baixa de la font de Santa Anna. Anem a la dreta.
1 h 38 min. Passo prop d'un aparcament on veig que hi ha un parell de cotxes. Potser és millor començar aquí l'excursió normal al Montpedrós.
1 h 43 min. Arribo a la roca per on m'he enfilat cap a munt. Pujo a la roca (II+) per l'aresta oest, seran un 5 metres com a molt. Penso que li posaria el nom de la roca del Quim i quant sigui gran podem pujar a escalar-la pels altres costats.
Segueixo el camí d'anada.
1 h 47 min. Aparcament (302 m.).
Aproximació:
En el km. 30,4 de la carretera N-230 pujant d'Alfarràs hi ha un trencall que duu a l'embassament de Santa Anna.
0,1 km. Deixem un trencall que va a la base de la central hidroelèctrica. Anem a l'esquerra amunt.
1 km. Aparquem. A l'esquerra surt un camí carreter.

Per obtenir el track:


Powered by Wikiloc

Comentaris