D'ALBEROLA A LA PUNTA D'OSSOS (MONTDEVI)

Arranjant l'entrada del camí
Els companys del CE del Penedès em comenten que estan preparant una excursió per la serra de Montdevi. Fa anys que ens coneixem, de quan preparàvem curses de raquetes dins del calendari de la FEEC. Em pregunten alguns dubtes que tenen sobre possibles enllaços. No els hi puc concretar amb seguretat. Els hi dic que, si els sembla bé, els puc acompanyar en una caminada  de treball de camp.
Així quedem el dilluns a Alberola.
Atenció, la primera part del recorregut és molt salvatge. Hi ha un camí però està molt esbrossat i ara mateix no és recomanable. En canvi vam baixar per una barrancada on vam descobrir un sender molt interessant. Ja us ho comentarem detalladament.
Només és interessant el camí de tornada ja que el d'anada és molt "salvatge"..
Dificultat: Baixa. Encara que hi ha trams sense camí ben definit i cal anar intuint el millor pas.
Distància: 13 km.
Temps:  3 hores  51 minuts.
Sortim del poble d'Alberola (680 m.) per la pista que baixa cap a Santa Anna (ponent).
3 min Cruïlla. Deixem a l'esquera el sender que davalla cap a l'embassament i Tragó. Anem a la dreta, amunt.
13 min Trencall a l'esquerra que prenem. Anem cap a una barrancada planejant. Caminem per un camí carreter poc fressat.
23 min En un revolt del camí veiem una fita a mà dreta. Per aquí davalla el sender per on tornarem. Seguim el camí carreter.
29 min Arribem a una mena de coll on trobem una pleta enrunada. Cerquem la continuació del camí que en alguns mapes apareix. Cerquem i cerquem.. i finalment per darrera trobem el que havia estat un sender que travessava una repoblació de pins... però entre nosaltres... no val la pena que us hi poseu, hi ha trams molt, però que molt bruts. Els companys de Vilafranca van tallant alguna branca.
1 h 02 min Contrafort on perdem els indicis. Pensem que el camí tirava amunt i perdem una bona estona buscant la continuació. Finalment, veiem que el camí continuava recte, però gens evident.
1 h 08 min Darrer indici de corriol Ara ens toca aventura de la bona caminant entre arbres i arbusts. Tenim, però, clara sempre la direcció que volem seguir.
1 h 20 min Sortim a un camp de pins replantats per on podem caminar amb comoditat. Trobem un camí carreter que anem seguint. Anem per la solana del Campell.
1 h 38 min Arribem al coll de Campell (819 m). Important cruïlla de camins. El de la dreta procedeix dels Masos de Milà, El de l'esquerra va a l'embassament de Canelles, un menys rellevant també per l'esquerra i procedeix de Montdevi. Més enllà hi puja el que segueix el barranc del Campell (alternativa prou interessant també que un dia d'aquest hauré d'anar a explorar).
Esmorzem i agafem un corriol que surt entre la pista del Montdevi i del barranc de Campell indicat per dues fites. Es un sender costerut que remunta muntanya amunt. Camí amb nombroses fites.
1 h 58 min Arribem a una esplanada recoberta de bosc.
2 h 02 min Agafem un corriol que surt a mà esquerra que es dirigeix vers la propera carena que assolim aviat. Un cop a la carena anem a la dreta.
2 h 09 min Assolim el cim de la Punta d'Ossos (1006 m). Malgrat la seva modesta alçada ens permet fruir d'una dilatada panoràmica presidida per l'Aneto i les Maladetes, Besiberri, els tres Montsecs (Estall, Ares i Rúbies), Serra del Cadí, Turbó, que mig tapa al Posets, Mont Perdut, Cotiella, Penya Montañesa, al fons un pic amb la forma del Collerada i el pic d'Aspe (¿?). Descripció feta de memòria.
Retornem sobre els nostres passos.
2 h 34 min Tornem a situar-nos al coll de Campell. Ara seguim la pista que va als Masos de Millà (nord-est).
2 h 57 min Deixem la pista principal i agafem un trencall a mà dreta. Estem en Creueta del cap de Serra. Anem per un camí carreter poc fresat. Ens anem entaforant en una barrancada. Es tracta del barranc d'Alberola o del mas del Marcó.
3 h 08 min El camí carreter passa a ser un sender. El barranc gira cap a la dreta.  A l'esquerra apareix una cinglera rocosa. Anem retallant alguna branca que ens molesta passar-hi.
3 h 28 min Sortim a la pista. Cruïlla que hem esmentat en el punt horari 23 min
Seguim la pista cap a l'esquerra refent les nostres passes.
3 h 51 min Arribem al poble d'Alberola.