CIRCULAR A LA ROCA DE SANT HONORAT

Mires el mapa i els ulls tracen una ruta. L'endemà matines per anar-la a fer. Generalment la realitat no és tan bella com el somni que has tingut, però mira, avui si. Tinc la sensació d'haver fer una ruta bestial que combina l'exploració excursionista amb un recorregut amb senders superbs.

He fet un itinerari circular a la roca de Sant Honorat (Peramola). Pel vessant nord he recorregut uns senders desconeguts que no apareixen ni en els mapes.. genial. L'altre dia quan vaig fer la ruta de Sant Corb - Roca de Sant Honorat - Castell-llebre vaig veure que al coll de Mu arribava un sender pel nord. En aquell moment vaig rumiar com fer una excursió circular. M'ho he passat pipa explorant i coronant el meu projecte que ara us vaig a explicar.

CARACTERÍSTIQUES TÈCNIQUES

Valoració: Recorregut excepcional que culmina una exploració per la contrada.

Dificultat: Moderada. Sense incloure la Feixa dels escaladors on cal anar-hi sols excursionistes avesats a caminar pel mon de la verticalitat.

Desnivell: 1590 metres em marca el GPS encara que no tinc aquesta sensació ja que no hi ha pujades fortes.

Temps: 5 hores 38 minuts incloent la Feixa dels escaladors (1 h 22 min).

Comencem a caminar a l'entrada de 'hostal de Can Boix. Com ha canviat massa en els darrers anys!!!. El veig molt elitista quan fa uns anys agraïen el pas dels excursionistes. Agafem una pista que va al Castell-llebre. Passem per sota de la pare de Rumbau, impressionant a la nostra esquerra.

37 min Castell-llebre restarà a la nostra dreta. Avui no hi entrem. Continuem per la pista amunt. Aviat trobem el camí que baixa de Roca de Rumbau.

45 min Bifurcació de la pista. Anem a l'esquerra. La pista s'enfila amunt. Poc abans s'incorpora per l'esquerra la drecera de la Roca de Rumbau.

1 h Deixem la pista que puja a la Roca de Rumbau i agafem un camí forestal que surt a la dreta.

1 h 06 min Clariana en el bosc. Continuem pel camí forestal. Farem cap a l'esplanada de Sant Polnar on cerco un sender que marca el ICC 1:10000 però no localitzo. Retorno cap a Castell-llebre. En arribar a la Clariana veig una fita que marca un corriol costerut que davalla per la muntanya i fàcil de perdre. (37 minuts d'exploració). A la dreta tinc un cingle impressionant.

1 h 16 min El corriol gira a l'esquerra i en el fons d'una barancada trobo una fita. Pujo pel costat oposat i "miracle" trobo un sender ben traçat. El segueixo per la dreta. Es tracta d'una feixa que supera el cingle per un pas estret.

1 h 28 min Sortim a una pista que puja de la carretera d'Oliana. Anem a l'esquerra. En algun moment la pista esdevé un sender.

1 h 45 min En una barrancada trobem una bifurcació de camins que segueixen les dues valls. Anem a l'esquerra.

1 h 56 min Fem cap a una pista. Anem a l'esquerra. El nostre camí està marcat amb senyals blaus i grogues.

2 h 03 min El sender abandona la pista i anem a l'esquerra. A l'altre vessant travessem la pista i tirem amunt per la dreta. Alerta que en el track em vaig confondre i vaig anar a l'esquerra.

2 h 07 min Ens incorporem a una pista. Anem a la dreta. Aviat la pista passa a ser un sender.
2 h 17 min Sortim al coll de Mu (879 m.). Per l'esquerra arriba el camí procedent de la roca del Corb (veure aquí). Davant veiem la Feixa dels escaladors que resseguirem. Camí opcional. La Feixa és un camí penjat que no va enlloc però permet voltar els cingles de la muntanya per un sender espectaculars. Hi ha un ràpel que permet davallar al nivell inferior però no vaig saber trobar. Agafem el sender/feixa a l'extrem nord del coll i anem passant per passos estrets reservats a excursionistes sense vertigen.
2 h 35 min Sortim a una esplanada. Pel costat podríem baixar al nivell inferior però passem pel costat de l'agulla de la Tisora i continuem flanquejant la muntanya. En algun moment passem per entre els arbres i la paret, en altres per un bosc i en els moments més espectaculars per unes feixes de roca. Ara anem pel vessant més obac de la muntanya. Passem per la vora d'una balma poc baixa però interessant, d'uns 10 metres de fondària.

2 h 50 min Arribem a una cascada. Si no baixa aigua es pot passar sense cap problema però al març de 2021 hi baixava aigua i vam haver de baixar uns deu metres per passar per un lloc menys exposat.
3 h 03 min Arribem al darrer pas que ens atrevim a passar. De fet la feixa continua més enllà però ens fa respecte. Coordenades UTM: 31T  x=356835  y=4660627. Retorno al coll de Mu.
3 h 39 min Coll de Mu. Agafo el camí cap a Sant Honorat. (Veure aquí, explicació feta un altre dia d'aquest tram de camí).
Sortim per un tram de cadena una mica innecessari - no sé si el terra estigues moll, però hi ha trams amb més compromís - Travessem tres barrancades.
4 h 09 min Coll entre l'Agulla del Camí i el Paller Gros.
4 h 35 min Deixem el camí a Sant Honorat i roc de Rumbau que s'enfilen amunt i agafem el sender que davalla per la canal de Torner.
5 h 08 min  Prop de la barrancada, agafem el camí que va a Font Viva, a la dreta nostra. Cartell indicatiu. Hi ha dos camins, un que passa més arran de l'aigua i un superior.
5 h 18 min Font Viva, joliva font. més avall és estubada per dur l'aigua a Can Boix. Retornem pel camí però ara agafem el corriol de dalt.
5 h 28 min Ens incorporem al camí que davalla de Sant Honorat. Anem seguint el barranc avall.
5 h 38 min Can Boix on hem començat l'excursió. Una mica abans hem deixat a la dreta el camí que puja al Grau de Porta.