EN EL COR DEL MONTSEC: EL MISTERI DE LES CADENES DE ROCA LLISA


En un dels racons més amagats del Montsec vaig dissenyar un tram amb cadenes que permetien fer un tomb si més no singular. Durant un any anava pujant cadenes i els anava deixant allí. Recordo que quan va acabar el confinament, al maig de l'any passat vaig posar els primers trams de cadenes a la paret. Vaig deixar passar els mesos d'estiu.

Ara farà un mes, vaig tornar i les cadenes no hi eren. Em cagon déu, vaig cridar... però poc després em vaig adonar que algú havia localitzat el meu cau i resulta que... m'havia posat les cadenes i arranjat Roca Llisa. No m'ho podia creure. Ara només faltava donar a descobrir aquest racó als companys!!! Gràcies a l'anònim col·laborador.

CARACTERÍSTIQUES TÈCNIQUES

Valoració:No puc ser gaire objectiu ja que és un projecte dissenyat per mi, però des del meu punt de vista és un recorregut superb.

Dificultat: Mitja-alta. Els primers passos en cadenes poden arribar a ser exigents però es poden voltar per la vora. El camí no sempre és evident. Té un punt assalvatjat.

Desnivell: 730 metres.

Temps: 2 hores 11 minuts

Distància: 4 km. 

Itinerari parcialment circular.

Descripció de l'itinerari:

Ens situem en la font de les Bagasses de Terradets (km 70,3 de la carretera C-13) on aparquem.

Seguim la carretera aigües avall fins passar la roca de l'Isard (4 min)En la paret hi ha una balma que diu la tradició popular que aquí era el racó on les Bagasses exercien la seva feina entre els treballadors de la carretera.

Al costat de la senyal del km 70 de la carretera agafem un sender, no gaire evident, que s'enfila muntanya amunt. El primer tram és per un corriol emboscat i de mal progressar. Ens anem apropant a la paret per on passem millor. Hi ha força vies d'escalada.

24 min Hi ha un ressalt que ens barra el pas. Cal pujar per una cadena. Pas exigent. Segurament és tracta del pas més exigent. Hi ha dues pedres planes per ajudar-nos a superar aquest obstacle. Coordenades UTM: 31T  x=324886  y=4655222

Anem per feixes ben agradables.

28 min Nou tram de cadenes però menys exigent. Coordenades UTM: 31T  x=324905  y=4655207. Nou tram de feixes.

53 min Passem per sota d'una roca abalmada.

1 h 02 min Arribem a la base de Roca Llisa. Pugem amb l'ajuda del cable i la cadena durant prop de 60 metres d'una placa poc pendent. Coordenades UTM: 31T  x=325279  y=4655085

Fem cap a una marcada feixa. Anem a l'esquerra. Trobem un nou tram de cadenes que s'enfilen amunt i fan un flanqueig a l'esquerra. Ara sols ens queda un tram dret per sortir a la carena. 

1 h 22 min Ja hem canviat el paisatge. Davant nostre tenim els cingles del Montsec de Rubíes amb la canal de la Lloba i el Peladat. Coordenades UTM: 31T  x=325210  y=4655117. Ara ens toca davallar per un coster força pendent. Hi ha alguna fita però es pot baixar per on es vulgui.

1 h 33 min Arribem al fons del barranc que seguirem. Ara si que trobarem força fites.

1 h 44 min Abandonem el barranc, seguint les fites, per la dreta. Coordenades UTM: 31T  x=325251  y=4655347

Tram força esponerós. Cal anar seguint les fites. Anem per damunt d'una roca. Cal anar amb cura de no lliscar.

1 h 50 min Abandonem el llom rocós i anem seguint les fites que voregen un antic camí que ara està totalment cobert de vegetació. Anem pel costat. Coordenades UTM: 31T  x=325251  y=4655347

1 h 58 min Fem cap al camí que davalla de Rúbies que seguim cara avall, esquerra.

2 h 11 min Fem cap a la carretera al costat de la Font de les Bagasses on hem començat.

Per obtenir el track:

Powered by Wikiloc

Comentaris